Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Arra kérjük a média munkatársait, hogy egysíkú és elijesztő fogalmazásukkal ne járuljanak hozzá ahhoz, hogy honfitartásaink a négy fal közé vagy bevásárlóközpontokba tervezzék hétvégéiket.
„Komoly lehűlés jön, elromlik az idő, nem számíthatnak semmi jóra a nyaralásukat vagy szabadtéri programot tervezők” – hallhattuk, olvashattuk ismét az elmúlt napokban a magyar médiában.
Pedig nem ártana jobban odafigyelni azokra a sokmillió eurós, vesztes meteorológiai perekre Európa más országaiban (Nagy-Britannia, Hollandia stb), melyekről a tudósítások sokszor ugyanezekben a médiumokban, pár sorral vagy perccel később megjelentek.
A Magyarország turisztikai helyszíneit, attrakcióit és vállalkozásait tömörítő Magyar TDM Szövetség szerint nem ártana perek nélkül is odafigyelni egymásra, így a rendkívül nehéz helyzetben lévő hazai turizmus, turisztikai szolgáltatók érdekeire.
Mennyivel figyelmesebb – és nyelvileg is izgalmasabb - lenne például végre arról tudósítani, hogy „az enyhülő hőségben végre lehetőség nyílik izzadságmentes városnézésre“ vagy „egyre több kalandpark és érdekes túraút várja a sportolásra kiváló időben a magyar családokat“, eső esetén pedig „izgalmas múzeumok, színházi és zenei előadások, megfizethető gasztronómiai élmények segítenek átvészelni az égi áldást“, hangsúlyozták.
A Szövetség szerint, aki úgy gondolja, hogy a Balaton (történelmi- és fürdővárosaink, falvaink, borvidékeink stb) csak hétágra sütő Nap esetén nyújtanak kellemes kikapcsolódást, annak tényleg csak felületes ismeretei vannak hazánk természeti-kulturális kincseiről, szabadidős lehetőségeiről.
A Magyar TDM Szövetség közleményében a hazai turisztikai szolgáltatók nevében arra kéri a média munkatársait, hogy egysíkú és elijesztő fogalmazásukkal ne járuljanak hozzá ahhoz, hogy honfitartásaink a négy fal közé vagy bevásárlóközpontokba tervezzék hétvégéiket.