Egy okostelefonba beépített MI-asszisztens figyelemmel kísérheti a német polgárok internetes kereséseit, amelyből kiszűrheti a jelenlegi kormányról alkotott véleményüket, a politikai nézeteiket. Az adatok segítségével már nem nehéz személyre szabott, befolyásoló álhíreket gyártani, amely akár a választások eredményeit is megváltoztathatja.
Tegyük fel, hogy kiderül, az USA kémkedik. Ezt természetesen Németország nem hagyná tétlenül, és tenne is az USA számára kedvezőtlen lépéseket. A korábban említett könyv szerint a nagy német autógyártók gőzerővel dolgoznak az önvezető járművek fejlesztésén, amely szintén mesterségesintelligencia-alapú, és a tervek szerint az önvezetés mellett önálló bevásárlásra is képesek lesznek. Németország visszavághatna az USA-nak, hogy úgy programozza be ezeket a járműveket, hogy a német kereskedőket válasszák az amerikaiak helyett, ezzel megzavarva a tengerentúli üzletet.
Azonban ezek csak apróbb hadakozások, hiszen Németország és az USA szövetségesek, ezért ezek a lépések nem vezetnének háborúhoz. Azonban amennyiben egy szövetségen kívüli ország, például Venezuela kémkedne a németek után – ahogyan a könyv írója fogalmazott –
„Németország kidobná a diplomáciát az ablakon.”
Kína bábként mozgathatná India lakosságát
A kínai okostelefon-márkák indiai piaci részesedése 2020-ban elérte a 75 százalékot, amelyből csak a Huawei 26 százalékot tett ki. Tehát bátran állíthatjuk, hogy Kína lényegében legyőzte az indiai vállalatokat a saját, helyi piacukon.
Az indiaiak tehát többségében kínai okostelefonokat használnak. Azonban nem kizárt, hogy találkoznak kínai MI-asszisztensekkel, amelyek lehetséges, hogy teljesen pártatlanok, ám az is lehetséges, hogy részrehajló és olyan tartalmakat gyártanak és mutatnak az indiai felhasználóknak, amelyek Kína malmára hajtják a vizet. Prakash szerint,
amennyiben Kína korlátok és etikai kérdések felvetése nélkül használja Indiában az MI-asszisztensét, akkor gyakorlatilag – ezúttal – az MI segítségével gyarmatosíthatja Indiát.
Az ilyesfajta kémkedés anyagi előnyt is jelenthet számára. Az indiaiak kereséseinek elemzésével megtudhatja, mire keresnek rá az ottani felhasználók, tehát megtudja, hogy mire van kereslet. Ezzel Kína például csökkentheti az Indiában népszerű termékek kínálatát, amely feltolná az árakat.