Még hogy a MÁV-nál nincs modernizáció: hatalmas fejlesztés a láthatáron!
A teljes flotta megújul.
A közlekedés biztonságának növelése érdekében az országban elsőként Győrben olyan kommunikációs eszközöket telepít jelzőlámpás csomópontokba a Magyar Közút Nonprofit Zrt., amelyek képesek a jármű és a közlekedési infrastruktúra közötti kommunikációra, közölte a Magyar Közút hétfőn.
A társaság újabb úgynevezett C-ITS (hálózatba kapcsolt intelligens közlekedési rendszerek) útmenti adó-vevő berendezéseket (RSU, Road Side Unit) szerzett be és telepít majd Győr tíz csomópontjába, a C-Roads projekt részeként. A C-Roads projekt az Európai Unió tagállamai és útkezelő szervezetei közti kezdeményezés, amelyben a hálózatba kapcsolt intelligens közlekedési rendszerek határokon átnyúló tesztelését és megvalósítását szeretnék elérni.
A Győrben október végére elkészülő rendszer előnyeit egyelőre azok a sofőrök tudják majd kihasználni, akiknek gépjárműve képes ilyen adatok fogadására.
A sofőr a fedélzeti, központi kijelzőjén kaphat információt haladás közben a csomópontok előtti sebességajánlásról, a zöld jelzésig még hátralévő időről, emellett arról is, ha ő, vagy más sofőr a piros jelzés ellenére behajt egy kereszteződésbe, amellyel veszélyhelyzetet okoz.
A társaság korábban már telepített hasonló kommunikációs eszközöket az M0-ás autóúton és az M1-es autópályán. Az M1-es autópályán korábban üzembe helyezett berendezések korszerűsítése és a kísérleti szakasz bővítése mellett az M7-es autópályán is megjelennek ilyen eszközök, várhatóan idén év végéig.
A tájékoztatás szerint a Magyar Közút Európán belül is élen jár a jármű és infrastruktúra közötti kommunikációs technológiák tesztelésében és kiépítésében. A társaság külföldi együttműködési megállapodásain keresztül, a ZalaZONE tesztpályával és a BME Gépjárműtechnológia Tanszékével együttműködve a jövőben további hasonló fejlesztést tesztel éles környezetben is.
(MTI)