Kínában (77 százalék) és Indiában (78 százalék) több mint kétszer annyi munkahelyen adaptálták az AI technológiát, mint Franciaországban (32 százalék) vagy Japánban (29 százalék).
A kutatásban 8370 munkavállalót, menedzsert és HR-vezetőt kérdeztek meg 10 különböző országban. A tanulmányból kiderül, hogy a mesterséges intelligencia megváltoztatta az emberek viszonyulását a technológiák használatához a munkahelyeken, és átformálja a vállalatvezetés működését a tehetségek megtalálásának, megtartásának és fejlesztésének területén.
A felmérés kimutatta, hogy a munkavállalók többsége (65 százalék) optimista az AI-használatát illetően, és hálás azért, amiért robot munkatársakkal dolgozhat. A válaszadók közel negyede állította, hogy a mesterséges intelligenciával való munka örömteli és szerethető.
A munkavállalók Indiában (60 százalék) és Kínában (56 százalék) lelkesednek leginkább az AI használatáért, őket követi sorrendben és csökkenő mértékben az Egyesült Arab Emírségek, Szingapúr, Brazília, Ausztrália és Új-Zéland, Japán, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Franciaország - 44 és 8 százalék közötti értékkel.
A tanulmányból az is kiderül, hogy a férfiak (32 százalék) sokkal pozitívabban tekintenek a mesterséges intelligenciára, mint a nők (23 százalék).
Az adatok szerint az emberek 64 százaléka jobban bízik egy robotban, mint a felettesében, és a megkérdezettek felénél előfordult már, hogy inkább egy robothoz fordult tanácsért a főnöke helyett. A legtöbben Indiában (89 százalék) és Kínában (88 százalék) szavaznak nagyobb bizalmat a robotoknak a vezetőkkel szemben. Őket követi sorrendben és csökkenő mértékben Szingapúr, Brazília, Japán, az Egyesült Arab Emírségek, Ausztrália és Új-Zéland, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság és Franciaország.
Az emberek 82 százaléka szerint a robotok képesek jobban elvégezni dolgokat, mint a menedzserek.
Arra a kérdésre, hogy pontosan miben jobbak a robotok, a felmérésben megkérdezettek az elfogulatlan adatok biztosítását (26 százalék), a határidők betartását (34 százalék), a problémamegoldást (29 százalék) és a költségtervezést (26 százalék) említették.