„A Shell nemrégiben megjelent előrejelzése (Sky Scenario) szerint a villamos energia az évszázad végére a végső energiaigény több mint 60 százalékát fogja kitenni a mostani mintegy 20 százalékos arány helyett.
Ha nem villamosítjuk a gazdaságot, amennyire lehetséges, és nem dekarbonizáljuk a villamosenergia-termelést amilyen gyorsan csak lehet, akkor nem lesz remény arra, hogy elkerüljük a klímaváltozás súlyosan káros hatásait.
Természetesen az elektromos járművek különböző típusúak és méretűek. Minél nagyobb elektromos autót vásárol valaki, és minél inkább hencegni akar a gyorsulásával, annál nagyobb lesz annak a veszélye, hogy az elektromos autózás az emisszió növekedését okozza. Sajnos a jelenlegi elektromosjármű-kínálat a nagyobb autók, SUV-ok felé tolódott el, amelyek pedig nagyobb emissziócsökkenést produkálnak, a kisebb és közepes modellekből kevesebb szerepel a palettán. Ebben az autógyártók profitösztönzői, a kisebb akkumulátorokkal történő megfelelő teljesítmény elérésének nehézségei tükröződnek. A töltőállomások nem kellő elterjedtsége is nehézséget okoz, a töltőállomásokat azonban ki lehet és kell építeni, és a különböző méretű autómodellek is egyre inkább elérhetők lesznek.
Vagyis ha törődni akarunk a klímaváltozással, akkor a következő autónknak elektromosnak kellene lennie, és lehetőleg egy vagy két kategóriával kisebbnek, mint amire először gondolunk.
Továbbá azért, hogy valóban segítsük megmenteni a Földet, a személyes vásárlási döntéseinket kombinálnunk kell azon intézkedések támogatásával, amelyek a villamos energia gyors dekarbonizálását, valamint a töltőállomások kiépítését szolgáló beruházásokat célozzák. Az elektromos autók vásárlása önmagában nem menti meg a Földet, de hathatós eszköz lehet a szélesebb körű változásokhoz.”