Elektromos autót kellene vennünk?

2019. március 07. 14:58

Vagyis ha törődni akarunk a klímaváltozással, akkor a következő autónknak elektromosnak kellene lennie.

2019. március 07. 14:58
Adair Turner

„A Shell nemrégiben megjelent előrejelzése (Sky Scenario) szerint a villamos energia az évszázad végére a végső energiaigény több mint 60 százalékát fogja kitenni a mostani mintegy 20 százalékos arány helyett.

Ha nem villamosítjuk a gazdaságot, amennyire lehetséges, és nem dekarbonizáljuk a villamosenergia-termelést amilyen gyorsan csak lehet, akkor nem lesz remény arra, hogy elkerüljük a klímaváltozás súlyosan káros hatásait.

Természetesen az elektromos járművek különböző típusúak és méretűek. Minél nagyobb elektromos autót vásárol valaki, és minél inkább hencegni akar a gyorsulásával, annál nagyobb lesz annak a veszélye, hogy az elektromos autózás az emisszió növekedését okozza. Sajnos a jelenlegi elektromosjármű-kínálat a nagyobb autók, SUV-ok felé tolódott el, amelyek pedig nagyobb emissziócsökkenést produkálnak, a kisebb és közepes modellekből kevesebb szerepel a palettán. Ebben az autógyártók profitösztönzői, a kisebb akkumulátorokkal történő megfelelő teljesítmény elérésének nehézségei tükröződnek. A töltőállomások nem kellő elterjedtsége is nehézséget okoz, a töltőállomásokat azonban ki lehet és kell építeni, és a különböző méretű autómodellek is egyre inkább elérhetők lesznek.

Vagyis ha törődni akarunk a klímaváltozással, akkor a következő autónknak elektromosnak kellene lennie, és lehetőleg egy vagy két kategóriával kisebbnek, mint amire először gondolunk.

Továbbá azért, hogy valóban segítsük megmenteni a Földet, a személyes vásárlási döntéseinket kombinálnunk kell azon intézkedések támogatásával, amelyek a villamos energia gyors dekarbonizálását, valamint a töltőállomások kiépítését szolgáló beruházásokat célozzák. Az elektromos autók vásárlása önmagában nem menti meg a Földet, de hathatós eszköz lehet a szélesebb körű változásokhoz.”

Összesen 124 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
teljesenertelmetlen
2020. január 28. 16:56
:))))))))))))))))) Van egy történet a parasztbácsiról, aki rázta az öklét a lovaskocsin, amikor meglátta az első autómobilt... :))))))))))))))))
Autofocus
2019. április 02. 19:17
Miért te kiszámoltad? Hirtelen 10 millió kurva okos energetikus országa lettünk, ha már a focit megváltotta ez a végtelen sok magabiztos zseni.
nemecsekerno_007
2019. április 01. 15:07
A kérdés az, hogy mennyivel növekszik az áramigény? Azt mivel fogjuk kielégíteni. Atom, szén, napelem? A lítium valóban nem fogyóeszköz, de nem áll rendelkezésre korlátlanul illetve az se mindegy, hogy milyen környezetterheléssel jár a kitermelése, feldolgozása, újrahasznosítása.... Én is örülnék az elektromos közlekedés terjedésének, de azért észnél kéne lenni. Ne csináljuk ugyanazt mint az olajnál....
nemecsekerno_007
2019. április 01. 15:07
Nem vagyok jó matekos, de a tényfeltáró újságírók közül igazán megcsinálhatná valaki. Persze közérthetően. Példa: A Mo.-on futó benzinek autók fele elektromos lenne: Hány Paks 2 atomerőmű szükséges ehhez.... Hány km2 napelempark....
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!