Financial Times: Putyin rövidesen beváltja az ígéretét, már a hétvégén Oresnyik rakéták zúdulhatnak Ukrajnára
Hamarosan nehéz helyzetbe kerülhet Ukrajna a brit lapnak nyilatkozó tisztviselők szerint.
Ukrajna örökli az európai NATO egyik legnagyobb problémáját, a sokféle gyártmányú eszközt, gépet, szerkezetet.
Zelenszkij ukrán elnök a franciákat is megkörnyékezte harci repülőgépért. Emmanuel Macron elnök állítólag beleegyezett, hogy többtucatnyi Mirage 2000-est adjanak az ukránoknak, és harminc ukrán pilótát, repülőgépmérnököt francia források szerint már tanítanak a használatukra – írta a Le Figaro.
Amit a gépekről tudni kell: ezekről indíthatók hatékonyan a SCALP-EG francia gyártású cirkálórakéták, pillanatnyilag a leghatékonyabb, legnagyobb hatótávolságú ukrán fegyverek.
Ukrán és nyugati fegyvertechnikusok gyors sufnituningja nyomán ezek a fegyverek elindíthatók az ukrán légierő szovjet időkből származó, az 1960-as évek technológiáját képviselő Szu–24-es változtatható szárnyállású taktikai bombázógépekről, de ez a megoldás nem optimális – olvasható a Világgazdaságon.
Korábban mi is beszámoltunk arról, hogy az ukránok Gripenekre és F–16-osokra is kaptak ígéretet, amelyek legkorábban jövőre érkezhetnek meg és bevetésük nagyjából egy év múlva kezdődhet. Amennyiben mind a három ügylet megvalósul,
Ukrajna örökli az európai NATO egyik legnagyobb problémáját,
a sokféle gyártmányú eszközt, gépet, szerkezetet. Ez vonatkozik a szárazföldi csapatok felszerelésére, a harckocsikra, páncélozott harcjárművekre, a csöves és a rakétatüzérségre, a lég- és rakétavédelemre is. Ezen felül szakértők szerint a karbantartásuk, alkatrész-utánpótlásuk, lőszerigényük kielégítése nagy fejfájást is okozhat.
Legnagyobb számban a dánoktól és a hollandoktól származó, jó állapotú, rendszeresen karbantartott, de
a múlt század nyolcvanas évei technikai színvonalát, a szovjet-orosz MiG–29-esek szintjét tükröző F–16-os gépek szerepelnek a szállítási listán.
A JAS–39-es Gripenek egyszerűbbek, és az európai, ukrán viszonyokra alkalmasabbak az amerikai F–16-osoknál. Lényegesen könnyebb a karbantartásuk és olcsóbb a fenntartásuk. Egy repült óra költsége a Gripennel a töredéke az F–16-osénak.
Nyitókép: GENYA SAVILOV / AFP