Imázsharc, reputációjavítás, hercegi frigy
Ennek fő oka nyilvánvalóan a brit közvélemény negatív sztereotípiája volt, Camilla társadalmi elfogadottságán javítani hatalmas pr-munkát igényelt, és erre ki is neveztek az udvarban egy szakembert. Camilla (és Károly) imázsának javításán Mark Bolland kezdett dolgozni 1997-től, hivatalosan Károly herceg személyi titkárának helyetteseként, és jó munkát végzett. Camilla megítélése a társadalmi munkája, alázatos nyilvános szereplései, csöndes habitusa miatt az évek alatt jelentősen javult, a Károllyal 2005-ben köttetett esküvője után pedig feleségként tovább erősödött a reputációja, nem beszélve arról, hogy ezen minőségében vállalt tagja lett a brit királyi családnak.
Tizennyolc év házasság fegyvertény – Károly király kiegyensúlyozott ember benyomását kelti,
ellenben azzal a bizonytalan és láthatóan boldogtalan karakterrel, amelyet Diana férjeként láthatott negyed évszázaddal ezelőtt a brit nyilvánosság. Ez önmagában egy legitimáló tényező. A környezetükben dolgozók egyöntetűen azt állítják, hogy Camilla hatása a királyra egyértelműen pozitív, Károly szangvinikus természetét jól ellenpontozza a hölgy kiegyensúlyozott, nyugodt habitusa.
Camilla eddigi közéleti szerepvállalása általában hercegi férje oldalán végzett megjelenései, illetve saját jótékonysági projektjei révén ismert – népszerűsítette az olvasás, a kultúra, az állatvédelem ügyeit.