Vonattal az Adriára?

2017. június 26. 12:47

Az adriai tengerre vezető autópályák túlzsúfoltsága miatt a lényegesen lassabb vonatot reklámozza a horvát vasúttársaság.

2017. június 26. 12:47

A túlzsúfolt autópályák elkerülése végett Vonattal a tengerre címmel hirdetett akciót a horvát vasúttársaság – írta a Jutarnji List című horvát napilap hétfőn. A személygépkocsival történő utazás árának töredékébe kerül ugyan a vonatjegy az Adriai-tengerre, de egy ilyen út akár egy napig is eltarthat.

A lap szerint a legrosszabbul azok járnak, akik a kelet-horvátországi Eszékről akarnak az Adria-tenger mentén fekvő Sibenikbe utazni. A mindössze 620 kilométer távolság autóval öt óra alatt megtehető, ha valaki mégis a horvát vasúttársaság mellett dönt, és vonattal utazik át az országon, három átszállással 25 óráig tart az út. Az újság továbbá hozzáteszi, hogy egy profi kerékpározó 16 óra alatt teszi meg ugyanezt a távolságot. A Varasd (Varazdin)-Split viszonylat vonattal 16 óra 22 perc, autóval négy és fél óra. A Zágráb és Split közötti vonattal hét és fél óra, autóval viszont három óra 45 perc.

Az egymillió lakosra jutó autópálya-hossz alapján Horvátország a negyedik helyen áll az Európai Unióban, összesen közel 1330 kilométer autópálya épült az országban. Ugyanakkor egyike a legdrágább autópályáknak is az EU-ban. A közlekedést tovább nehezíti, hogy fizetőkapus rendszer működik az országban, ami miatt a turista szezonban, váltónapokon, több kilométeres sorok is feltorlódnak az autópályán.

A horvát kormány azt tervezi, hogy 2030-ig felfejleszti a tömegközlekedést, ami várhatóan csökkenti majd a személygépkocsi forgalmat. Az egy főre jutó gépkocsik száma alapján Horvátország az élen jár az unióban, ennek oka azonban részben az, hogy rosszul szervezett a tömegközlekedés az országban. A horvát fővárosban például nincs metróhálózat, ezért villamossal eljutni a város egyik feléről a másikra több órán át is tarthat.

(MTI)

Összesen 25 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kzs2
2017. június 26. 18:16
Budapest- Split vonalon naponta megy esti vonat 14 óra alatt elérhető a tenger. Eszékről is van vonat, ami 13 óra alatt egy átszállással leér Sibenik-be ... Nyilván ez is nagyon sok ... , de nem kell hozzá teljes nap, mint ahogy az a cikkben van ... https://prodaja.hzpp.hr/en/Ticket/Journey?StartId=71960&DestId=76760&DepartureDate=2017-06-27&DirectTrains=True&Class=2&ReturnTrip=False&Passenger1Count=1&Passenger2Count=0&Benefit1Id=11
polnemkor
2017. június 26. 16:24
Azt az élményt szegény 21. századi autópályások soha nem fogják megismerni, amikor hajnalban a hegyről leszerpetinezve a vonatablakból megpillantottuk a tengert és megérkeztünk a hajnali Fiumébe!
Royce2.0
2017. június 26. 15:09
A magyarok profik autópálya-rendszerben. A szerbek pedig profik vasútban (Montenegróba ledobnak kocsival együtt 30 pízért)) Kedves horvátok! lehet kiktől tanulni! :)))
galahad
2017. június 26. 14:13
Ennek konkrétan nem a tömegközlekedés fejlesztése a megoldása, hanem az idióta fizetőkapus rendszer megváltoztatása. A környező országok közül magasan Magyarországon van a legjobban megoldva a dolog. - Olaszország, Horvátország: fizetőkapuk meg kilométeres sorok. A leghülyébb rendszer. - Szlovénia: matrica, de a kapuknál folyton lassítani kell, hogy a hülye rendszerük le tudja olvasni. - Ausztria: levakarhatatlan matrica, melynek a maradványai salétromsav vagy királyvíz hiányában két év múlva is a szélvédőn fognak díszelegni (alternatív megoldás a szélvédőcsere). Cserébe viszont legalább nem kell folyton megállni. - Magyarország: nyomsz egy SMS-t, és kész. Az összes közül ez az egyetlen rendszer, amelyen látszik, hogy legalább valami számítástechnikában jártas ember találta ki (olyan aki képes volt felfedezni, hogy jéééé, az autókon van egy rendszámtáblának nevezett szar, így aztán tök felesleges plusz fecniket ragasztani rájuk).
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!