Stumpf magára rántotta a gyűlölettől bűzlő, saját maga által főzött kotyvalékát
Ilyen, amikor visszanyal a fagyi.
Ennyi erővel arról is beszélhetne, hogy a trópusi éghajlat vagy az ott élők bőrszíne az oka a bűncselekményeknek.
„Kovács Tibor a kereszténység anyagi hasznán és kárán mereng. Ez a lényegében materialista értékelés gazdaságélénkítő eszközként veszi számításba a vallást és mint ilyent el is marasztalja. Erről eszünkbe juthat a valláskritika egy igen nagy múltra visszatekintő hagyománya, amely előszeretettel állította párhuzamba az ikontiszteletet a nehéziparral, valamint a szenteltvízzel permetező és sovány gebékkel szántó ostoba pópát a hatalmas, vörös, lánctalpas mezőgazdasági vontatókkal. Ez a dichotomizáló logika mindig megejtő, szellemes és filozofikusan könnyed maradt. Mennyivel hatékonyabb egy jól működő gördülőcsapágy mint egy rózsafüzér! Mit érnek a halkan elmotyogott imák egy szovjet aknavájó gép zúgásához képest? Ne vessen meg az olvasó ezekért az őszinte kérdésekért, csak igyekszem a magam szerény eszközeivel csatlakozni a vallásnak »mint az ötéves tervet hátráltató, de legalábbis nem segítő gyanús elemnek« a fenti megközelítéséhez.
Az állam értéksemleges szekularizmusa fenntarthatatlan, hiszen a fékevesztett szekularizáció elapasztja az állampolgári szolidaritás transzcendens forrásait. Ezt nem én állítom, hanem egy hírhedt illiberális pamfletíró, a vallási fanatizmusáról ismert Jürgen Habermas. A német filozófus Kovács Tiborral ellentétben belátja, hogy „az alkotmányos állam saját érdeke is azt diktálja, hogy kíméletesen bánjon azon kulturális forrásokkal, amelyek polgárainak normatudatát és szolidaritását táplálják. E konzervatívvá vált tudat tükröződik abban, hogy »posztszekuláris társadalom«-ról beszélünk.”