Csakhogy a modern társadalomban a sarki élelmiszerboltban nagyobb mennyiségű étel érhető el, mint amit 250 éve egy király el tudott volna magának képzelni. Vagyis úgy tartalékolunk a kríziseknek is köszönhetően, hogy közben tömegesen és tartósan jur ellátmány még annak is, aki nem túl gazdag.
Ennek következménye, hogy bár az éhségélmény mindig is része volt az evolúciónak és a civilizációtörténetnek, fajunk ciklikus éhínségekbe pallérozódott, a modern ember nem tapasztalja meg a színtiszta éhségérzést – véli a szakértő, akit hat alkalommal választottak az év oktatójának különféle egyetemeken. Mindemellett a fogyasztói társadalom fő üzenete nem az, ami több ezer éven keresztül volt, nevezetesen: „éljünk Istennek tetsző erkölcsös életet”, hanem az, hogy
„egyed, vegyed, fogyaszd, dob el”.
A sikeres ember látszólag attól boldog, hogy értelmetlenül fogyaszt, túlfogyaszt, majd megszabadul a régitől. A szakértő szerint ez nemcsak az ételben, hanem mindenben másban is leképeződik, még a párkapcsolatokban is tetten érhető. Mint mondja, soha életében nem fogja megbocsátani egyes pszichológus kollégáknak, hogy azt az üzenetet közvetítik, hogy cseréld le a társad, hiszen azért vagy boldogtalan, mert még nem szabadultál meg tőle. „Míg a '80-as években azt tanultuk, hogy a konfliktusokat meg kell oldanunk, ma már a pszichológiai is ott tart, hogy meg kell szabadulni a társunktól, hogy boldogok legyünk”. Természetesen nyilván van, amikor tarthatatlan egy kapcsolat, és a legjobb, ha az ember nemet mond rá; ellenben az, hogy ebből társadalmi tendencia legyen, tarthatatlan, súlyos társadalmi patológia.
A fogyasztáson túl a társadalom második leggyakoribb üzenete az „egyed, fogyaszd, de maradj sovány”. Az ilyen egymást kizáró, tömegével jövő parancsok – mint a fogyasztói társadalom esszenciái –