MÁV-Start: December 9-én lép hatályba a 2018/2019-es menetrend

2018. november 10. 22:42

A 2018/2019-es vasúti menetrend december 9-én lép életbe, amely már letölthető a MÁV-csoport weboldalán, valamint az utasok előre tájékozódhatnak az online menetrendi keresőben is a belföldi és nemzetközi vonatok indulási és érkezési idejéről

2018. november 10. 22:42

A belföldi vasúthálózaton számos vonalon megmarad a megszokott menetrendi struktúra, vagy csak kisebb módosítások lépnek életbe. 

A jelentősebb változások közül a vasúttársaság kiemelte, hogy a Budapest-Vác-Szob vonalon több gyorsított vonat megáll Dunakeszin is az utazási igények kiszolgálása és a kapacitások egyenletesebb biztosítása érdekében. 

A Szentgotthárd-Budapest, illetve Sopron-Budapest viszonylatban különválik a reggelenként közlekedő Savaria-Scarbantia InterCity, december 9-től önálló vonatokként közlekednek Szentgotthárdról és Sopronból. 

A Savaria IC menetideje Szentgotthárdról 21, Szombathelyről 15 perccel csökken, ennek érdekében Szentgotthárd-Szombathely-Győr-Budapest Keleti pályaudvar viszonylatban gyorsított menetvonalon közlekedik, Győrtől Budapest-Keleti pályaudvarig pedig csak Kelenföldön áll meg. 

A pénteki megnövekedett utazási igények miatt két új vonat közlekedik Budapest Keleti pályaudvar-Győr között, amelyek a Keletiből 12:53 és 14:53-kor indulnak a hét utolsó munkanapján. 

 A Debrecen-Nyírábrány, Debrecen-Nagykereki, Debrecen-Tiszalök és a Debrecen-Füzesabony vonalakon korszerű, akadálymentes Desiro motorvonatokkal is rendszeresen utazhatnak a térségben élők és a turisták. 

A Budapest-Százhalombatta-Pusztaszabolcs-Dunaújváros és a Budapest-Hatvan-Miskolc-Szerencs-Sátoraljaújhely vonalakon a pályafelújítások miatt az év nagy részében vágányzári menetrend lesz érvényben, egyes szakaszokon pótlóbuszos átszállásokra is számítaniuk kell az utasoknak. Ezekről év közben rendszeresen tájékoztatni fogja az utasokat a vasúttársaság.

Változások lesznek a nemzetközi menetrendben is. A Transilvania EuroCity révén új, közvetlen összeköttetés valósul meg Bécs és Kolozsvár között, amely egyúttal közvetlen kapcsolatot teremt Kelet- és Északnyugat-Magyarország között. Ezenkívül az utasok Budapest és Bécs között az EuroCity vonatokon is találkozhatnak a felújított CAF gyártmányú kocsikkal.

Újra közvetlen éjszakai összeköttetés lesz Budapest és Berlin között, Lengyelországon keresztül. Közvetlen nappali összeköttetés létesül Budapest és Krakkó között. Pécs-Villány-Magyarbóly-Pélmonostor (Beli Manastir) között pedig napi négy pár vonattal újraindul a kishatárforgalom – tájékoztatott a MÁV. 

A közlemény szerint a MÁV-Start a menetrend tervezésekor figyelembe vette az utazási szokások változásait, az utasforgalmi igényeket. Az elmúlt években kialakított menetrendeknek, a jegyértékesítés modernizálásának, a pályafejlesztéseknek, a felújított kocsiknak és az új motor-vonatoknak is köszönhetően az elmúlt három évben mintegy 4 millióval nőtt a MÁV-Start utasszáma.

(MTI)

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Nannyó
2018. november 11. 10:25
"A nagyvasúti projektek előkészítése és megvalósitása óriási szegénységi bizonyítvány a magyar közlekedési szakma és az érintett politikusok, szervezetek számára. Lényegében mindenki leszerepelt: A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, mint elvileg a legfőbb megrendelői szerv teljes érdektelenséget mutatott, lefeküdt a kivitelezői lobbinak, semmit nem tett a pénzüket rá bízó adófizetőkért. A projektet lebonyolító NIF Zrt. teljes csőlátásról és a használók iránti érzéketlenségről tett tanúbizonyságot már az előkészítés, de különsen a lebonyolítás során. Mára végképp be kell látni, hogy a NIF szakmai kompetenciájának teljes hiánya és a vállalkozói érdek elvtelen kiszolgálása miatt legfeljebb közbeszereztetésre alkalmas, szakmai alapokon nyugvó projektmenedzsmentre aligha. A MÁV Zrt. igen csekély ellenállást tanúsított a projekt során, alapvető érdekeit nem tudta képviselni sem a megvalósuló műszaki tartalom, sem pedig a forgalmi igények tekintetében. A MÁV-Start Zrt. ugyan kezdettől fogva jelezte, hogy a súlyos vágányzár óriási károkat okozhat, de a Csépke András vezetősége alatt egyre inkább széteső és botrányoktól hangos személyszállító cég súlya már annyira kicsi, hogy alig tudott valamit megvalósítani a projekt során az elképzeléseiből." https://kozlekedotomeg.blog.hu/2018/02/25/fejlesztes_kozben_teszik_tonkre_a_pecsi_vasutvonalat Hát ez van...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!