Az elmúlt év márciusában Rétvári Bence, az Emmi parlamenti államtitkára a Magyar Időknek arról beszélt, hogy ha a diák a napközis tanulási idő alatt az iskolában marad, biztosítani kell számára a felkészítését a következő tanítási napra, vagyis részére otthoni házi feladat a jövőben nem lesz adható.
Az államtitkárság most azt közölte, a házi feladatok mennyisége, továbbá hogy azokat milyen ütemben kell elvégezni, jelenleg az iskola hatáskörébe tartozik; az ilyen típusú szabályozásokat az iskola pedagógiai programjának kell tartalmaznia. Valamennyi intézménynek megvan a lehetősége arra, hogy rendelkezzen afölött, hogy a házi feladatok elvégzése kizárólag iskolai (napközis) vagy otthoni tevékenység-e.
A házi feladatok kapcsán a feladatok mennyiségén kívül a típust is figyelembe kell venni, hiszen a mechanikus, begyakorlást szolgáló példákon kívül előfordulnak projektjellegű, hosszabb időt igénylő feladatok is, amelyek esetében iskolán kívüli helyszíneket is igénybe kell vennie a tanulónak – mutatott rá az államtitkárság. Azt azonban megjegyezték: jelenleg is zajlik a köznevelés tartalmi szabályozóinak felülvizsgálata, és a cél többek között az, hogy a tanulók iskolai terhelése csökkenjen.
A Nemzeti Pedagóguskar (NPK) elnöke szintén arról tájékoztatta a lapot, hogy ezzel a kérdéssel várhatóan nem foglalkozik majd az új Nemzeti alaptanterv. Horváth Péter rámutatott: a házi feladatnak megvan a jelentősége, ugyanakkor fontos, hogy ne terheljék le túlságosan a tanulókat. Azt nem tudja elképzelni és nem is tartaná jó ötletnek, hogy a napközis leckeírásról jogszabály rendelkezzen. Horváth Péter szerint ezt nagyon nehéz lenne szabályozni, hiszen vannak diákok, akik lassabban haladnak a házi feladattal, a figyelmük elterelődik az iskolában, ilyen esetekben pedig előfordul, hogy otthon még vissza kell térniük a példákra.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke szerint mindenekelőtt arra van szükség, hogy mérséklődjenek a tanulói terhek, vagyis csökkentsék a tanórák számát és a tananyag mennyiségét. Mendrey László kifejtette: számos nyugat-európai országban működik az egész napos iskola modellje, amelynek lényege, hogy a gyerek nem visz haza házi feladatot, csak az iskolában tanul. Úgy véli, ennek hazai bevezetését meg kellene fontolni az új alaptanterv kidolgozásakor.