Mit szabad bevinnie egy pedagógusnak az óvodába vagy az iskolába, és mit nem?

2020. október 24. 22:18

Székely János
Magyar Kurír
Talán a mesekönyvnél is megdöbbentőbb a tanítóknak készült, a mesekönyvvel kapcsolatos foglalkozásterv.

Nagyon sok ember döbbent meg azon, hogy milyen mesekönyvet akarnak egyes pedagógusok bevinni az óvodákba és az iskolákba.

Talán a mesekönyvnél is megdöbbentőbb az óvodapedagógusoknak és alsó tagozatos tanítóknak készült, a mesekönyvvel kapcsolatos foglalkozásterv.

Ez a segédkönyv azt javasolja a pedagógusoknak, hogy többek között a következő állításokról kérdezze meg a gyermekek véleményét:

– Minden gyermek dönthet a saját sorsáról. Csak a szülőnek van joga dönteni a gyermek sorsáról.

– Nektek van-e olyan elfoglaltságotok, amire a szüleitek köteleztek, hogy csináljátok? Könnyen elfogadtátok, hogy ezt kell csinálni?

– Egy gyereknek mindent úgy kell csinálnia, ahogy a szülők mondják?

– Dönthet-e a gyermek, melyik iskolában akar tanulni? Ha nem szeretnél ezentúl húst enni (nem akarod, hogy állatok haljanak meg emiatt), kötelezhetnek-e a szüleid, hogy elfogyaszd? Dönthet-e a gyerek arról, meddig marad fenn este?

A pedagógusoknak szóló kézikönyv így magyarázza a beszélgetések egyik célját: „A beszélgetés fontos pontja, hogy a diákok felismerjék: mindenkinek azonos jogai vannak.” Vagyis egy olyan tanári kézikönyv jelent meg, amely a gyermeket elbizonytalanítja abban, hogy a szüleinek van-e „joga” megszabni, hogy ő meddig maradjon fenn, egyen-e húst, milyen foglalkozásra járjon.

Természetesen, ahogy a gyermek nő, a szülőnek egyre inkább be kell vonnia a gyermekét a vele kapcsolatos döntésekbe. Ám

amíg a gyermek nem válik felnőtté, és nincs meg az az élettapasztalata, ami a szüleinek megvan, addig a szülő feladata, hogy a gyermeke érdekében a gyermek életét helyes irányban segítse az emberi kibontakozás útján, és megóvja őt a sérülésektől, káros hatásoktól.

A tanári kézikönyv kérdései sajnos nem ebbe az irányba mutatnak, hanem a gyermek jogait állítják szembe a szülő jogaival.”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 64 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

Hány pedofil papot engedtél be eddig az óvodádba?

Micsoda egy undorító mocsok szemét ez. Anno a komcsik akarták így átnevelni a társadalmat. Okádék aljas rohadékok. Fel kéne kötni az ilyeneket.

Az mindegy, hogy egy egyházi személy, vagy egy kereskedő szólal meg, a püspök a normalitás nevében beszél. S a vízválasztó a normalitás és az abnormalitás között feszül.

Hetek, hónapok óta láthatjuk a gender lobbi tobzódását, terjeszkedését, Orbán Viktor és kormánya mélyen hallgat, nem védik meg a gyermekeinket. Érti ezt valaki? Felháborító ahogyan ehhez a kérdéshez viszonyulnak, miközben a rádióból folyik az egyébként tisztességes és felkészült Novák Katalin családvédelmi programja. Csak így fél lábú az egész....

Orbán tétlenül szemléli az SZFE indította, az ifjúságot a kormány ellen uszító mozgalmat, s szbadon hagyja a gender lobbi tobzódását. Fiúk! Akartok kormányozni, vagy ha nem, akkor dobjátok be a törülközőt, naponta jelentkeznek a rendszerváltó pártok.......

Válaszok:
Sulammit | 2020. október 25. 17:16

Tipikus liberális egyoldalúság: ha nincs Isten, akkor a véges egyének szembenállása nem feloldható.

Nem veszed észre, hogy erre megy ki a játék?
Egy pofonra, egy rendőri intézkedésre és már ugranak is a diákok a tanáraikkal és a politikusokkal együtt.

A genderlobbival kapcsolatban pedig hallatta a szavát.
Nekünk is kell tennünk a dolgunkat, nem lehet mindent a kormánytól várni.

Nem akarta a katolikus Egyház, de a kormány így döntött. A háború előtt is volt hitoktatás az iskolákban.
Katolikus hittant csak a pap, ill. püspök engedélyével lehet tanítani az iskolákban is.
Mit? Van tankönyv, van munkaterv.

Van családlátogatás, sőt meg is lehet hívni a papot vendégségbe.
Van a plébániákon családok összejövetele, nem is egy.
Amit a hittantanárokról mondtál az egy valótlanság.
Az a hittantanár bemutathatja a világvallásait hittanórán, ez természetes, hogy megismerjük egymás hitét.
Az etika is egy tantárgy és egy magyar tanár, vagy az osztályfőnök tanítja általában.
Mi a csudát keresnének egy iskolában a jehovisták?

Hit-tan érted? TAN! Természetesen óra jellegben tanítjuk. Nem képzelek semmit. Tudom, hogy mi az a hittan óra, tudom, hogy tanítjuk a hittant.
Akkor is, amikor a plébánián tanítják és akkor is, amikor az iskolában. 45 perig.
Ötödik osztálytól tanulnak a gyerekek történelmet és minden kor vallását is.
Felsőben tanítjuk au Ószövetséget, hittanórán.
Az a probléma, hogy a protestánsok nagyon sokat foglalkoznak a katolikus hittannal, katolikus tanítással, liturgiával, vagyis tanítják őket. Mi viszont katolikusok alig tudunk valamit a protestáns tanításról, ezért aztán egy sima vitában alulmaradunk. Egy művelt embernek ismernie kell a vallásokat.
Az a hittantanár akit mondtál nyilván nem az alsósokat tanítja a különböző vallásokra.

Én még nem voltam templomi rock-koncerten, viszont voltam Tolcsvay Magyar Miséjén.

Mit nevezel eretnek dolognak? A reformátusok, evangélikusok liturgiáját, tanát történelem órán kellene tanítani? Na ne vicceljél!
A betegeket biztosan látogatják nálatok is legalább péntekenként. A kórházakban is felkeresi a híveit a plébános, káplán vagy a diakónus.
A házszenteléskor is minden évben, azokhoz, akik felírják a címüket, hogy kérik.
Ha csak egy budapesti kerületet veszel számold ki, hogy az hány ember.

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés