A XXI. században már elképzelhetetlenek a mindennapjaink az olyan tech cégek szolgáltatásai nélkül, mint a Google, a Facebook, vagy az Amazon. Mikor volt utoljára, hogy nem használta a Google keresési funkcióját a nap során? Ezek a cégek nagyon sok tekintetben megkönnyítik a mindennapjainkat, de ennek az az ára, hogy megengedjük nekik, hogy beavatkozzanak az életünkbe: átadjuk nekik személyes adatainkat, és beleszólást engedünk nekik, hogy milyen információ jut el hozzánk, és milyen nem. Ez utóbbi különlegesen potens fegyverré teszi a közösségi médiát és a keresőmotorokat a kulturális marxizmus számára. Ennek az ideológiának a célja a polgári, kapitalizmuson alapuló demokratikus rend megdöntése a különböző közösségek egymás ellen fordítása és társadalmi korlátok ledöntése által. A tech óriások, ha nem is váltak a neomarxizmus direkt eszközeivé, saját céljaikat követve cinkosként segítik a törekvéseit.
Ahogy a mondás tartja: „a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve”. Valószínű, hogy Larry Page és Sergey Brin, a Google alapítói fejében meg sem fordult az, hogy internetes keresőprogramjuk egyszer egy világméretű ideológiai harc kellős közepén találja magát. Mint ahogy az ifjú Mark Zuckerbergről is gondolhatjuk, hogy a haszonszerzés mellett az motiválta a Facebook megalkotásakor, hogy közelebb hozza egymáshoz az embereket. És feltételezzük, Jeff Bezos Amazon-vezér szeme előtt sem az lebegett, hogy egyszer majd a kulturális marxizmus egyik zászlóshajója, a valaha szebb napokat élt The Washington Post című napilap tulajdonosa lesz. Egész biztosak vagyunk benne, hogy jót akartak fogyasztóiknak – és persze saját maguknak is –, amikor a XXI. század ikonikus tech óriásait elindították világhódító útjukra.
Ha a fent felsorolt embereket vezérli is valamilyen ideológia, akkor az nem a marxizmus, hanem az úgy nevezett „dataizmus”. Ez egy olyan világkép, melynek a központjában az adat áll, és az ember a jogaival, életével, érzéseivel és tudatával együtt pusztán másodlagos. Csupán annyiban számít, amennyiben adatot hoz létre, és adatot terjeszt. E filozófia végső célja a tökéletesen szabad adatáramlás. A dataizmus annyiban közel áll a posztmodern irányzatokhoz, hogy természetesen rengeteg intézményes korlát lebontása szükséges ennek az „üdvözült” állapotnak az eléréséhez: a magánélet, a magántitok védelme, a az üzleti titok, hogy az államtitkokról már ne is beszéljünk, mind akadályt képeznek ezen ideológia előtt. Ezek azonban olyan fogalmak, melyek a polgári demokráciák alapját is képezik, feladásuk tehát nem képzelhető el a hagyományos rend teljes feldúlása nélkül – ebben tehát a cél közös a kulturális marxistákkal.
Önellentmondásos módon – hiszen ez épp ellentétes a szabad adatáramlás „szentségével” – a tech óriások a cenzúrához nyúlnak, amikor a neomarxizmus globális terjedését kívánják elősegíteni. A cenzúra legfontosabb eszköze a manapság divatos kifejezéssel élve a „mesterséges intelligencia”, amelyek alatt olyan számítógépes programokat, algoritmusokat kell érteni, melyek képesek arra, hogy kiemeljék és előtérbe helyezzék a „támogatandó” tartalmakat, a háttérbe szorítsák azokat, melyek hatása semleges a terjesztendő világkép szempontjából, és az internet legtávolabbi zugaiba száműzzék azokat, melyeket károsnak ítélnek.
Hogy megértsük mindezt, vegyünk egy példát, melynek lépéseit a Tisztelt Olvasó bármikor reprodukálhatja otthon a számítógépe előtt. Írjuk be a Google keresőjébe azt a szót, hogy „family”, majd nézzük meg a képtalálatokat. Nálunk az első tíz találat közül két kép ábrázol fehér, további kettő olyan családot, ahol a szülők különböző etnikai háttérrel rendelkeznek, ötről pedig nem lehet eldönteni a fényviszonyok miatt, és egy képen csupán egy „we are family” felirat jelenik meg. Tény és való, hogy nem mondtuk meg, hogy a „család” milyen legyen. Azonban most keressünk rá arra, hogy „Black family” – és ez rendben is van, gyönyörű fekete családok képeit kapjuk. „White family”? No, azt már nem! – gondolhatja az algoritmus. Ez esetben a kapott képek közül körülbelül fele kevert etnikumú család lesz. Nálunk az első találat egy csodaszép fekete család. És lehet ezt még fokozni. Írjuk be azt, hogy „heterosexual family”, és nicsak! Egy pár apuka, örökbefogadott gyermekekkel. Biztos, ami biztos, feketebőrűek. A „homosexual family” keresés esetén természetesen egyetlen egy hagyományos család képe sem fogja megzavarni a kedves böngészőt, hogy véletlenül se tántorítsák el a „modern családmodellek” felfedezésétől. A különleges borzongásra vágyók esetleg próbálják ki a „tradtional white family” keresést is.