A végtelen antiszemita − van-e még értelme az emlékezésnek?

2016. február 5. 9:29

Stumpf András
Mandiner
Van-e értelme az emlékezésnek egyáltalán? Mire jó az egész, ha egyszer mindig véralgebrázás lesz belőle, amelyben az „én fájdalmam” mindig azt jelenti, hogy „te rohadjál meg”?

belyeg.jpg

Ez a cikk nem az oktatásügyről szól, habár a szerdai tüntetések adják az apropóját. Annak az apropóját mégpedig, hogy néhány szót szóljak arról a bizonyos, rengeteget emlegetett emlékezetpolitikáról.

Az apropót nem kell egyébként nagyon keresgélni. Miközben a KLIK tényleg rosszul működik, s egyáltalán nem csak Soros-bérencek vonultak utcára, pláne nem ÁVO-csemeték vezetésével, szerdán valóban megjelentek a (fideszül) „bukott baloldal képviselői”, meg a rutintüntetők is.

A tüntetések dinamikája már csak ilyen. Ha van valódi valódi ügy, tömegesedő elégedetlenség, egyre többen csapódnak oda, telepednek rá és mondogatják a saját elmebajukat. Ez történt például 2006. szeptember 18-án is. Ment a tünti, volt ott szentkoronatanos követelés meg mindenféle agybaj, közben meg órákon át el sem hangzott az egyetlen követelés, amelyben világnézettől függetlenül mindenki egyetérthetett a téren. Hogy ugyanis „Gyurcsány, takarodj!.

Az oktatásos gyűlésen is elhangzott egy mondat, amelynek hallatán még Hiller István is kénytelen lehet nyugtató bogyók után nyúlni.

Kiderült ugyanis, hogy Klebelsberg Kuno szellemiségét követi ez az Orbán Viktor. Azét a Klebelsbergét márpedig, aki nem átallott feudális állapotokat teremteni, meg a keresztény középosztálynak (pfuj és köpés jobbra el) játszott, ráadásul „végtelen antiszemita volt”.

Íme:

 

 

Végtelen antiszemita. Az őrület metafizikája egyetlen szóösszetételben. Sokat rejt, tényleg. Az antiszemita végtelen, tehát nem is lehet elmenni a kezdő- vagy a végpontjáig, ergo képtelenség megnézni, tényleg antiszemita-e. Mivel ez lehetetlen, nem is várható el ilyesminek az ellenőrzése. Másrészt ha az antiszemita végtelen, úgy természetesen indokolt, hogy ne legyen vége az antiszemitázásnak sem.

Szegény, szegény Hiller István! Mit gondolhat vajon, amikor ilyeneket hall? Ő, aki kultuszminisztersége alatt nem győzött Klebelsbergre hivatkozni; ami egyébként elég természetes és normális dolog volt, tekintve, hogy említett államférfi nélkül elképzelhetetlen a magyar oktatásügy. Persze lehet, hogy Hiller István csak csöndben röhörészik és élvezi a fedezéket, amelyet baloldalisága nyújt neki. Ha ugyanis ő emeli piedesztálra Klebelsberget, az nem gond, ha Orbánék, akkor Klebelsberg végtelen antiszemita. Ha Hiller méltatja, akkor lehet Klebelsberg teljesítményét értékelni, függetlenül Horthytól. Ha valaki jobbról méltatja, akkor hirtelen előtérbe ugrik a kor, amelyet ugye a barna eső szemete terített be az utolsó négyzetcentiig, Klebelsberg pedig hirtelen ennek a kornak csatakos vezéralakjává lép elő.

Ez persze eddig csak a szokásos, szóra sem lenne érdemes, ha nem jutott volna eszembe erről egy kérdés, amelyet eleddig nem sikerült feloldaniuk a jó szándékú antiszemitázóknak és diktatúrázóknak.

A Saul fiának páratlan sikere kapcsán került elő megint a múlttal való szembenézés szükségessége, annak hiányosságai. Hogy a magyar társadalom ezt még mindig nem tette meg, satöbbi. Ez az egyik ismert toposz. A másik, hogy Orbán ma Horthy-mintára építi diktatúráját. Na most: ha Horthy alatt diktatúra, de legalábbis elnyomás volt és nem demokrácia, akkor mégis mivel kellene szembenéznie az úgynevezett magyar társadalomnak? Ha egyszer nem a társadalom döntött arról, kik és hogyan vezessék, hanem éppen csúnyán el volt nyomva, hogyan lehetne számon kérni rajta bármilyen döntést, folyamatot, bármit?

Nehézkesen, ugyebár. Amikor, már 1938 után aztán legalább titkos lett a választás, a nyilasok javítottak korábbi pozíciójukon, de esélyük nem volt kormányra kerülni még akkor sem.

Ám még ha ennek ellenére számon is lehetne kérni bármit az úgynevezett társadalmon, van-e annak értelme?

Az igazán eretnek gondolatok most következnek csak.

*

Van-e értelme az emlékezésnek egyáltalán? Mire jó az egész, ha egyszer mindig véralgebrázás lesz belőle, amelyben az én fájdalmam mindig azt jelenti, hogy te rohadjál meg? Amikor nagy ritkán nem ezt jelenti, az meg annyira nagyon ritka, hogy breaking-szerű a hírértéke és külön meg kell köszönni, ahogy például Ablonczy Bálint nagyon szépen meg is tette, válaszként Röhrig Gézának egy jó Trianon-film szükségességét firtató nyilatkozatára.

Értelmiségieskedve, íróasztalnál, a nemzet sorsa fölött töprenkedvén persze mondhatjuk, hogy a múlt feldolgozása, meg hogy nem szabad felejteni... De miért is nem? Ha valami borzasztó volt, nem az a legegészségesebb emberi reakció, ha túllépünk rajta? Ha nem ragadunk bele? Tartok tőle, hogy de bizony az.

Konkrétan akkor jutott eszembe mindez, amikor beszélgettem olyan emberekkel, akik átélték a huszadik század egyik-másik borzalmát. Idős asszonnyal például, aki gyerekként látta, amint az oroszok átmasíroznak a falun, a nőkön és mindenen, ami szent és fontos volt addig. Mit mondott, amikor erről kérdeztem? „Rossz volt, de elmúlt, szerencsére elmúlt, túléltük. Onnantól a holnap van, a jövő van. Erre nem emlékezni kell, ezt el kell felejteni. Élni kell.” Sőt, olyan holokauszt-túlélővel is találkoztam már, aki csöndben bevallotta: őt bizony feszélyezi ez a sok emlékezés, nem akar holokauszt-túlélő matricát viselni a homlokán. Személyes ügy, személy szerint pedig nem szereti, ha emlékeztetik azokra az időkre.

Ezek az emberek képesek a jövőbe nézni, a holnappal foglalkozni, pedig életkorukból fakadóan jóval kevesebb van előttük, mint a nemzedékem nagy része előtt. Nem lenne-e bölcsebb, ha mi is ezt tennénk inkább? Ahelyett, hogy a múlt sebeit tépegetjük, s keresünk önkéntelenül is felelősöket, azonosulunk valamelyik áldozati csoporttal, egyúttal és észrevétlen pedig rögtön szembe is kerülünk egy másikkal? Úgy ráadásul, hogy a mai harmincasok semelyike semennyire nem felelős a huszadik század semmilyen borzalmáért.

A felelősöket kivégezték vagy meghaltak már, mínusz Biszku, aki meg nemsokára meg fog halni. Van-e, aki rajong érte? Aki híve neki? Szerencsére nem nagyon. Van-e bármilyen komolyan vehető erő, amely erőszakkal akarna hatalomra kerülni vagy amely embercsoportokat akarna irtani származás, vallási vagy bármilyen más hovatartozásuk miatt? Nincs. Ha akármilyen beteg ideológiából sarjadozni is kezdene ilyesmi, arra tartjuk a
nemzetbiztonságot, a TEK-et, az ügyészséget meg a bíróságot, hogy nyessen.

Akkor nem is kell Trianon-film? Felesleges, hogy elkészült a Saul fia? Nem. Minden történet fontos, amely igaz, s minél közelebb van hozzánk, annál fontosabb. (Nekünk.) Csak épp nem valami múltfeldolgozós, múltlezárós elvárás, kényszer miatt fontosak ezek, hanem a jelen és a jövő miatt. Jó filmet készíteni, elismerést szerezni vele bel- és külföldön: ez teljesítmény, amely azt mutatja, hogy ebben az országban van tehetség és jövő.

Tudom, tényleg eretnek gondolat, de megkockáztatom: nem igaz, hogy össznépileg betegek vagyunk, hogy nem dolgoztuk fel az akármit, hogy a múlt traumái kísértenek. Nem igaz, hogy pszichiáterre van szükségünk. Baráti beszélgetésekre, azokra van.

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

Összesen 485 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

"Ezt a videót a felhasználó eltávolította".

:(

Ki ez az ostoba és ronda satrafa aki beszél a videón?

Mi lesz a következő?
Magyary Zoltán is végtelen antiszemita lesz?
Esetleg Bethlen István is?

Vicces, hogy ezek a hiányos tudással rendelkező, kulturmarxista képzőben nevelődő senkik akarnak ítéletet mondani a magyar történelem egy igen jelentős korszakáról.

András! Ez remek cikk volt!
Okos és bölcs gondolatokkal.

Bingó!

A múltat tárjuk fel, lehetőleg szaktörténészi módon, vitassuk meg, oktassuk, emlékezzünk és lépjünk tovább. A politikának arról kell szólnia, hogy miért akarjuk ezt vagy azt, nem arról, hogy kihez hasonlít, mi volt a múltja annak, aki akarja.

De hát ez úgyis falra hányt borsó, kedves Stumpf András. Mert az ellenséggel szemben minden megengedhető - tudja. A felzárkózás-hisztériás társadalmak ilyenek. Errefelé Mátyás halála óta ebben a hisztériában élünk, talán már előbb is.

Ilyenkor azzal szoktak védekezni, hogy azok a zsidók nem zsidóként tekintettek magukra.
Hát persze, hogyne, a Tanácsköztársaságban is csak véletlenül volt egy ember kivételével mindenki zsidó...így alakult, nyilván ennek a származáshoz semmi köze nem volt, nyilván.:)

pl. Marx, Heine, Móricz, LUTHER MÁRTON!

Csakhogy a holokauszt előtti időkben mindenki elmondhatta a véleményét és el is mondta a zsidókról, nem járt érte börtön.
Még egy zsidó is a saját népéről.
Nem is beszélve az Ószövetségről, amiben a próféták folyamatosan gyepálták a zsidó népet és annak vezetőit.

A zsidó Örkényt is kifelejtetted, akinek van egy jó vagy inkább érdekes írása a zsidókról.
Ma ha nem zsidó lenne megkövezné ezért a média.

Azt tudod, hogy hol írta, melyik könyvében?

Ez a nem egészen normális Köbli Norbert a saját politikai táborának is a szégyene.
Elhatárolódás?

Köszi, köszi.
Már kerestem ezt az idézetet régebben is, de nem voltam olyan ügyes, mint te.

Az az igazság, h. csak hozott anyagból lehet dolgozni, ez vonatkozik a bizonyára nem a helyzet magaslatán álló KLIK és a tüntetések személyi összetételére is. Sok rémes figura.

Őszintén és nagyon örülök Stumpf cikkének, ez a józan ész hangja. Nem számít, h. lehet egy csomó ember, akinek a beidegződésein már semmi nem tud segíteni, akkor is, erre a hangra van szükség, mert a békesség érték, a bosszú és gyűlölködés, akár csak az ámulat, emlékezés és emlékeztetés, h. ez meg az a szörnyűség embertársak által elkövetve megtörténhetett, nem visz előre.

Élni kell, tényleg.

Végtelen tehát, ami nem meghatározható:

"Az Európai Unió rasszizmus elleni harc ügynöksége ejtette az antiszemitizmus kutatási fogalmát és most nincs meghatározása a kifejezésre – mondta az ügynökség szóvívőasszonya.
Blanca Tapia az EU Alapvető Jogok ügynöksége részéről elmagyarázta: 'Nem tudunk semmiféle hivatalos meghatározásról az antiszemitizmus fogalmára'.”
(Jewish Telegraphic Agency, 2013. december 5.)

Az antiszemitizmus lényege, hogy egy, a cionisták
által gerjesztett jelenség hatására félelmet
ébresszenek a zsidókban és őket saját
hatósugarukba tereljék.

Nem Hillert fikázza, hanem azt az állapotot, amelyben az állítólag antiszemita Klebelsberg minősítése attól függ, hogy ki hivatkozik rá. Ha Orbán, akkor Klebelsbergnek vannak negatív vonásai, ezért bűn említeni őt, ha Hiller, akkor ezek nem merülnek fel.

Mint ahogyan valamiért nem beszélünk Wágner, vagy Mikszáth antiszemitizmusáról, de Nyírő József már nem nyugodhat szülőföldjén.

Ettől lesz hiteltelen az antiszemitázás, ettől lesz olyan, mint a kocsmában érvek helyett az anyázás. Az áldozatokról pedig már szó sincs, az ő emlékük csak bunkósbotnak kell, meg némi pénzcsináláshoz van rá szükség.

szerintem nem kell egymást utálni, rossz szokás.

II. Ulászló. Mint antiszemita.

Hát melyik hülye írta ezt le?

Stumpf nagyot írt. Ami meglep, hogy még a hozzászólások is talán többségében normálisak.

ez az egyetlen közös pont, a zsidók nem annyira egységesek mint hiszik sokan

Ez a kis szovjet ügyeskedés most utaztatás nélkül ment végbe, úgynevezett a hóhér házhoz jön módszerrel?

Louis Rapoport: Stalin’s War against the Jews, The Doctor’s Plot and the Soviet Solution, The Free Press, 1990. (Sztálin háborúja a zsidók ellen, az orvosok terve és a szovjet megoldás.)
Ebből való a következő megállapítás:
A furcsaság az, hogy mialatt a világ figyelme náci Németország antiszemita törvénykezésével és zsidóüldözésével volt elfoglalva, Sztálin valójában semmisített meg 500,000 és 600,000 között zsidókat a Nagy Terror idején megölt 10 millió között. A zsidó áldozatok aránya valószínűleg a legmagasabb volt a Szovjetunió nemzetiségei között.

Az anglikánoknál gyakori a corpus nélküli kereszt használata.

A teljes asszimiláció megakadályozása.

Latinovitsnak, nem volt felesége.

Szia! Olvasd el. Nagyon jó!

Csak neked! :)

http://www.hetek.hu/interju/20..

Zsidó vér, keresztény szív

duzur nem ortodox és nem férfi.
Valami nőciset küldjél neki. Jó? :)

Persze, hogy tudom. Csak a tények kedvéért jeleztem. Ugyanis sokan úgy tudják, hogy házasok voltak.

Rákosi sem vállalta a zsidóságát. Sőt!

Most is küldtem egy "kegyeset" duzurnak.

Kárpótolhatlak?

https://www.youtube.com/watch?..

kegyes hozzászólás......

köszi,ez nagyon ott van:))))

Kerestem a Gundel családot és ezt találtam.

Nem tudom, hogy Gundel család zsidó volt e?
Ha igen, akkor Latinovits is.
Ha nem miért van a hetekben?

http://www.hetek.hu/interju/20..

Válaszok:
peninsulavaldes | 2016. február 5. 15:22

engem nem érdekel,hogyí péntek van e meg lemegy a nap...

minden jelentős család zsidó volt!

Ja! A hetek az a hitgyüli lapja? Ezt nem tudtam.
Vagy nem?

Válaszok:
peninsulavaldes | 2016. február 5. 15:26

annak a lapja,hogy esne belé

Igeeeeen! :)

Válaszok:
peninsulavaldes | 2016. február 5. 15:52

.) perszepersze

Válaszok:
Sulammit | 2016. február 5. 16:03

" Meddig és miért is kell tűrnünk, h a Szabadság téri német megszállási emlékmű - bárki bármit gondoljon is az elfogadhatóságáról - már csak éppen szarral nincs bekenve???? "
No, ez mutatja Nemes Jeles és a Nemes Jelesek színvonalát. Mindenféle értelemben.
Ehhez kellene nekünk, bő gatyásoknak felnőnünk.
Nagyon sajnálok minden tisztességesen gondolkozó embert, és meg kell mondanom, első helyen az ilyen zsidó származású embereket.
Nehéz lehet ilyen nemzettestvérekkel az életük.
Talán nem véletlen, hogy a legtöbb, pszichiátriával kapcsolatos ember közülük származik.
Stumpf írása megfelelő, de tisztában kell lennie azzal, hogy bárki, aki megoldás felé közelít, a kemény mag célpontjává válik.
És nem a magyar kemény magról beszélek.
Az nincs.
Egy igazi kemény mag ugyanis mindig az események előtt jár, alakít, irányít, akár a háttérből, észrevétlen.
Egyre nagyobb a respekt Toroczkai iránt.
Megfelelő a higgadtsága.
Jó lenne Tomcatot és Budaházyt is így jellemezni.

Fejszefejsze! :)

Válaszok:
peninsulavaldes | 2016. február 5. 16:08

én nem ismerem ezeket a titkos nyelveket:)

Hát pont ez az! Érték a mérték.

Először talán a vallásuk, szokásaik miatt különültek el.

Én viszont elküldöm neked, az egyik kedvenc versemet.

Pilinszky János: A francia fogoly

http://www.magyarulbabelben.ne..

"Az sajnos egy illúzió, hogy bármilyen szembenézés immunizál hasonló tragédiákkal szemben. Az aktualitások felülírják a múlt következtetéseit, mert soha nem ugyanugy alakulnak a helyzetek."
Telitalálat.
De: napjaink találmánya a pol-korrekt feltalálása biztosítja, hogy mégis mindig ugyanúgy alakuljanak azok a helyzetek:
Van, ami nem változik, ellenben: örök.
" már földbirtokossá is válnak, és a nép mindenütt arra panaszkodik, hogy ... kiszipolyozzák Oroszország termőföldjeit; hogy, miután egy bizonyos tőkét befektetett egy birtok megszerzésébe, villámgyorsan kimeríti a megszerzett föld minden termelő erejét, hogy visszanyerje a tőkét és kamatot. És próbálja csak bárki szóvá tenni mindezt, azonnal a gazdasági szabadság és a polgári egyenlőség elvének a megsértéséről fog hallani... És nem csak a termőföld kimerítéséről kell szólni, mert ez magával hozza a parasztok kimerítését is, azokét, akik épp csak fölszabadultak nagybirtokosaiktól, és most egy másik, egy sokkal kegyetlenebb szolgaság felé sodródnak, sokkal veszedelmesebb nagybirtokosok uralma alá, olyanok uralma alá, akik a nyugat-oroszországi parasztok életerejét már lecsapolták; akik most nemcsak földbirtokokat és parasztokat szereznek meg, hanem elkezdtek szabad véleményt is vásárolni és eléggé sikeresen haladnak." (Dosztojevszkij: Az én paradoxonom)"

ja a Raffay....meg az ő üldözési mániája

van könvyem Raffayitól,szabadkőművesekről..hát kell hozzá türelem.

mi sem szoktunk otthopn róla beszélni,pedig érintettség van. de volt jobb dolgunk is

felénél abbahagytam,nem kínzom magam ilyennel

én nyolcadrészt zsidó vagyok

csalódtam benned! azonnal pótolni

Nem ismered??? Hú, pedig jó fej! utálják is rendesen a balosok.

Válaszok:
peninsulavaldes | 2016. február 5. 16:51

jó fej:)))))

Válaszok:
Sulammit | 2016. február 5. 16:59

persze,sőt még az utódok is megkapják!

De! Tudnék segíteni rajta. Egy játékmacifélét adnék neki. Vagy egy élő állatot.

Válaszok:
peninsulavaldes | 2016. február 5. 16:59

élő mnedvét

Válaszok:
Sulammit | 2016. február 5. 17:10

Igen. Szeretem az előadásait.

Válaszok:
peninsulavaldes | 2016. február 5. 17:03

szerintem van izgalmasabb is az életben

Válaszok:
Sulammit | 2016. február 5. 17:14

Attól biztos észhez térne szegény.

Válaszok:
peninsulavaldes | 2016. február 5. 17:12

Például az iskola utáni csavargás. Te lófrálásnak írtad.
Az nagyon jó dolog.
Azt mesélte valaki, hogy amikor gyerek volt, suli után hazament, bevágta az iskolatáskáját a sarokba és ment focizni a rétre, vagy hova.
És tanár lett, nem világ megrontója.

Válaszok:
peninsulavaldes | 2016. február 5. 17:19

peni keresztény, csak mindig dicsekszik itt a zsidó őseivel. Ő így evangelizál. :)

Válaszok:
peninsulavaldes | 2016. február 5. 17:17

olyat nem szoktam,de majd kipróbálom:)

így van,és akkor tudsz ismerkedni ellenkező neműekkel.

Válaszok:
Sulammit | 2016. február 5. 18:15

azért nem mindegy a pontszám.

Pontosan levezetted.

Jaj peni nem akkor, hanem velük csavargok.
A csavargás az nem ismerkedést jelent.

Válaszok:
peninsulavaldes | 2016. február 6. 10:18

Olyankor bezzeg tudnak számolni, és reklamálni, ha téved a tanár.
"a kis tahók" :)

Nem tudtam. Mindig barátokkal csavarogtam.
Habár...gimiben, suli után mindig lementünk a "lére" (Duna parti lépcsősor).
Nekem a csavargás az, hogy a barátaimmal mászkálunk.

Na, de ki is irtotta őket Mózes!
"Járjátok be a tábort egyik kaputól a másikig, és öljétek meg testvéreiteket, barátaitokat, rokonaitokat... azon a napon közel háromezer férfi esett el a népből."

"szociálaberráltak" "tömeggyilkos aspiráns..."
Ja, ja. Pszichopata örültek.
Már általánosban kiderül róluk.

A végtelen antiszemita az, aki azt mondja; Nem vagyok antiszemita, mindenkit egyformán utálok.

Na ja! Tüntethetnek, majd megunják oszt hazamennek. Néha azért a gumilövedék sem árt, hogy tudják ki az úr a háznál. Ez ám a liberális demokrácia!

:-) :-)

Azonban a forrást tekintve ez sima ajvékolás.

Az évszámot tekintve: kérlek szépen az ugyanebben az időben a spanyolhonból a zsidók kiűzésén ugyancsak sikerrel fáradozó fő inkvizítor, nos, ugyancsak zsidó volt.

Na most ő nem lehetett antiszemita. Így Ulászló sem.

:-) :-)

(Na, ebbe most belekeveredtem, mint hülye gyerek a tehénlepénybe.)

Szia!

Röviden : a "végtelen antiszemita" zsidó igény , kivetítés , mert e fantazmagória nélkül nincsen állandósítható/elutasítható ellenségkép . A zsidó önazonosság része az őket üldöző goj .

Semmiért nem "okolom" "a" zsidókat , Egyszerűen egy összefüggést írtam le .

Ez most irónia volt a részedről, ugye?

Nem tudtam, hogy a hitgyülisek lapja. Azt hittem, hogy valamilyen zsidó újság.

dehogynem

Válaszok:
Sulammit | 2016. február 6. 13:01

reklamálni kell. fontos hogy érezzék,hogy veled nem lehet gizdáskodni

Nem is Ulászló, hanem a nagy inkvizítor, Torquemada Tamás.

így van, péntek esténként összegyűlünk egy titkos helyen,és gyülölködő írásokat olvasunk fel egymásnak,majd ezt követően átbeszéljük,hogy a következő héten,hogyan fogjuk a többieket szolgasorba vetni,meg kirekeszteni. aztán eszünk,és táncolunk.

és ők hogyan voltak zsidók?

ok,meg van,igen Izabella révén

nem tudsz róla olyan szelfit, amin látszik rendesen?

De nem ismerkedős csavargásokra gondoltam. Általános iskolás korról beszéltünk.

Válaszok:
peninsulavaldes | 2016. február 6. 18:19

ja,akkor a fiúkkal lógtam.

Válaszok:
Sulammit | 2016. február 6. 18:36

Na azért! A húszon-harmincéveseket nem érdekli, az, hogy ki zsidó és ki nem. Ha elkezd az ember valakivel beszélgetni, nem kérdezi meg, hogy zsidó é vagy?
Akik a Kádár rendszerben voltak tinik, azok meg nem tudták, hogy ki az és ki nem, mert nem volt téma.

Válaszok:
peninsulavaldes | 2016. február 6. 18:26

így van,nekem volt zsidó barátom,de sosem kérdeztem erről. ugyanolyan volt mint a többi ember.

Válaszok:
Sulammit | 2016. február 6. 18:44

engem meg nem érdekelnek a többiek:)

nem olyan barátvolt,hogy ez számítson

Ismerek egy pár embert onnan, azok Jézus hívő keresztények.
A hitgyüli támogatja a cionistákat, de semmiféle kapcsolata nincs a történelmi egyházakkal. És a többivel sem.

á,minden pasinak van vmi baja. .)

Én is. Azért írtam, hogy nem ismerkedés volt, hanem a már ismert fiú haverokkal mászkáltam.

Válaszok:
peninsulavaldes | 2016. február 6. 18:40

szerintem a fej nélküliekre gondolt

ok,de később már szóba álltál ismeretlenekkel is,vagy nem?

Válaszok:
Sulammit | 2016. február 6. 18:55

Én is megkérdeztem, hogy ki ez? Pár jelzővel kísérve.

így van,lényeg a szeretet

Én pedig, mivel a családban ez sosem volt téma, nem is érdekelt.

Válaszok:
peninsulavaldes | 2016. február 6. 18:45

Ezek szerint jártál Brazíliában? Melyik évszakban?

Haveri, barátnői társaságban igen.

Válaszok:
peninsulavaldes | 2016. február 6. 18:57

én egyedül is,persze nem mindenkivel,csak aki ránézésre megfelet

tényleg,el is feledkeztem róla

Kotonfoton! Miért libuska az, aki nem tud a másikról mindent, mert nem lóg rajta, egész nap, mint te?!

És melyik az a "mind a négyben"? Az a kettő? Tökfej!

Ki ez az ostoba és ronda satrafa aki beszél a videón?

Ne terelj! Rád jellemző, mert azt hiszed, hogy mindenhol négy évszak van. Brazíliában két évszak van, csakhogy tudd, te tökfej!
Amúgy nem nézem meg, hogy mikor tapadsz, mint a pióca mindig valakire.

Mennyien? Az az annyi, az egy fotonkoton volt!

Azt tudom, hogy mikor kényeztetsz a diszlájkjaiddal.

Hát nem csak a Gucci! Chanel, és a Shiseido is.

Egy jó fenét volt az a válaszod. :)
Ne álmodozz! Nincs nagy püspökfalatja. Azt keresd otthon.

Azt tudtad, hogy Názáret és Betlehem arab város?
Elképesztő ugye?

A Szentföldön rengeteg a keresztény zarándok és jó, hogy vigyáznak ránk a zsidó katonák, mert vigyáznak.

http://kitekinto.hu/iszlam/201..

Először is, nem téged kérdeztelek.
Megvan az a rossz szokásod, - lepcses - hogy mindenki helyett te válaszolsz.
És az a rossz szokásod is megvan, - lepcses - hogy sosem a tárgykörben.
Unalmas kis parazita vagy azt tudod-e?

Úgy látszik, hogy nem fogod fel. NINCS! négy évszak Brazíliában, úgyhogy nem lehetett, mind a négyben, te tökfej!
Na ülj le fiam, egyes!

Néha mintha ketten lennétek, ezt a hsz-edet kedvelem.

Nem. Mi az a harmincéves háború? Sztem nem számmal hanem betűvel kell írni).

A zsidók folyton emlékeznek és nagy hasznát veszik - a magyarnak nem szabad emlékezni és bele betegszik

Ismerem és emlékszel, amikor meghívták Simon Pereszt?
Ott ült Dávid Ibolya meg a politikai haverja, az első sorban.
Peresz azt mondta, hogy még nem jött el a Messiás és valami "vicceset" mondott ezzel kapcsolatban. "Ha majd eljön megkérdezi, hogy járt-e már ezen a földön?"
Vagy valami ilyesmi, a youtube-on láttam de most nem találom. Dávid ibolya, ahelyet, hogy felpattant volna és azt mondja, hogy: "Igenis Jézus itt volt köztünk!", ott tapsolt a többi "keresztény" hülyével együtt.
De még sok egyéb probléma is van velük. Te is tudod.
Cionista banda ez a hitgyüli.

Múltkor még károgtál! Most meg átmentél libába?

Ezt tőled kérdi? :) Hogy mióta Fideszes?

Fotonkoton! Utánozás majom szokás.

Legközelebb próbálkozz Pitti Katalin hangját utánozni, ha az én hangomat akarnád.

Fotonkoton! Na látod, hogy megint ki pofázik? Te és nem duzur és Sulammit.

https://kuruc.info/r/4/123704/

http://vs.hu/kozelet/osszes/ot..!s4

Rendben, de akkor mit írtál?

75-ben már disco volt, nem rock.

De el tudom olvasni.
Nem mind a kettő kurucz információ, pont, hogy bele ne tudj kötni, te analfabéta.

Az Auróránál gondoltam, hogy valami lenini téma, de a következő szónál már ...
Nem így érdekesebb.

Igen így. Neked minden olyan csodálatos. Tökfej. :)

Az a feleségednek van. Bundabugyi??? :)
Ó te szerencsétlen, neked már csak ez jutott?

Bundabugyis feleség. Neked már csak ez jutott.
Nagyon tájékozott vagy kisöreg bundabugyi ügyben.
Sokáig keresgéltél, te szerencsétlen?

Észrevettem, hogy mennyire bukik a potykára.

Hát bizony! :) De potyka kiadta az útját, hiába loholt utána nap, mint nap.

Kukkolsz megint? Onnan a pletykapadodról?

Nem fog veled! Egy ilyen vén rondával! Már megmondta neked! Ne aggodalmaskodjál már. Ha ronda vagy, hát ronda vagy. Neked már úgyis mindegy! :)

vhol írnak olyat hogy Izabella öreganyjának dédanyja vagy kije zsidó volt..

így van,megfelelő kulcs kell

nem a méret a fontos,hanem hogy belesimuljon a zárba

jó neki...és neked ebből mi előnyöd lehet?

én sajna nem tudok ilyen hálóinges történettel szolgálni,de tetszik.
adja az ég,hogy ne kerülj olyan helyzetbe,hogy hálóingben kelljen menekülni

neked most is menekülnöd kell?

ok,de az az ő bajuk,nem az enyém

Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés