A drogkereskedelem, a drogfogyasztás és a drogok népszerűsítésének tiltása formabontó. Hiszen a klasszikus szankcionálandó kategóriák mellé beemeli a drogok népszerűsítését is, amely korunk egyik legaggasztóbb jelenségére ad választ. A nemzetközi droglobbi tevékenységének eredményeit láthattuk. Ott, ahol sikerült ráhatniuk a kormányzatokra a drogkereskedelem rengeteg pénzt keresett, a lakosok pedig az életükkel fizettek ezért. Nem jó biznisz. A droglegalizációs lobbifolyamat első lépése a társadalmi érzékenyítés. Ez pedig Magyarországon is kézzelfogható. Ahol a drogpropaganda megjelenik, ott a fogyasztási kedv is megnő. Ráadásul a legtöbb esetben a tudományos tényeket nélkülöző, megtévesztő hirdetéseken keresztül szeretnék értékesíteni a terjesztők ezeket a drogokat. Svédországban például a HHC-vel kapcsolatos érzékenyítő hírek a termék piacra dobása előtt elkezdtek megjelenni. A drogpiacot csak az után árasztották el vele, hogy a hamis marketing célba ért. Ezek a kampányok pedig nem csak külföldön, hanem Magyarországon is futnak. Gondoljunk bele, miután a kamasz gyerek megnéz egy Netflix-es sorozatot, ahol pozitívan van beállítva a füvezés, elolvas pár 444-es cikket vagy megnéz egy-egy videót, ami megint inkább csak meghozza a kedvét a dologhoz, ezt követően pedig csak néhány kattintás, hogy külföldről megrendelje a legújabb kotyvalékot, ami úgy néz ki, mintha fű lenne, ráadásul olcsó is: meg fogja állni, hogy kipróbálja? Életveszélyes folyamat.
Az alaptörvény módosítása, az új drogellenes hármasegység (terjesztés, fogyasztás, népszerűsítés) elősegíti a törvényhozást, hogy érvényesítse a zéró tolerancia elvét. Elősegíti a törvényhozást, hogy olyan jogszabályokat alkosson, amelyek véget vethetnek a megtévesztő és hamis drogpropagandának. Ezzel megvédje a magyar fiatalokat, a magyar családokat.”
Fotó: Iris van den Broek / ANP MAG / ANP via AFP