„Nem arra szerződtek, hogy állatként viselkedő utasokkal harcoljanak!” – így állt ki a MÁV dolgozói mellett a miniszter

2024. december 30. 13:53

„Járművezetőink és jegyvizsgálóink azért dolgoznak, hogy működtessék a közlekedést” – hangsúlyozta Lázár János.

2024. december 30. 13:53

Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára arról írt közösségi oldalán, hogy „mélységesen felháborító”, hogy a sokszor bliccelő, szemetelő, frusztrált utasok bántalmazzák és megalázzák a MÁV-csoport közfeladatot ellátó munkatársait. Nagy arra a hírre reagált, miszerint egyre több atrocitás éri a MÁV dolgozóit. Az idézett Index-cikk olyan eseteket említett meg többek között, mikor például felpofozták a sofőrt vagy sörrel leöntötték az ellenőrt.

Hangsúlyozta, 

ezek az emberek nap mint nap azért kelnek fel, és dolgoznak, hogy a közlekedők eljuthassanak A pontból B pontba. 

Teszik mindezt sok esetben nehéz körülmények között, elavult járműparkkal, lassított járatokon. Nem ezt érdemlik!” – húzta alá. 

Az államtitkár azzal folytatta, kollégáival folyamatosan a közlekedés átfogó reformján dolgozunk, „de ahhoz, hogy ez működjön, változtatnunk kell az erőszakkal átitatott hozzáálláson is!”

Nagy Bálint posztját azzal zárta, „pontosan tudjuk, hogy mennyit késett a vonat, a busz, vagy a HÉV, 

de a járművezető és a kalauz is ugyanolyan ember, mint mi, 

aki a nap végén egészségben és emberi méltóságát megőrizve szeretne hazatérni a családjához”.

„Szégyenteljes ez a viselkedés!”

A fentiekre Lázár János tárcavezető is reagált a Facebookon. Mint fogalmazott, „járművezetőink és jegyvizsgálóink azért dolgoznak, hogy működtessék a közlekedést, de 

nem arra szerződtek, hogy állatként viselkedő utasokkal harcoljanak! 

Szégyenteljes ez a viselkedés!” – szögezte le a miniszter.

Komoly változásokat lengetett be a miniszter

Ahogy arról a Mandiner is beszámolt, Lázár János egyik év végi interjújában jelentős változásokat lengetett be a magyarországi tömegközlekedést illetően. Az építési és közlekedési miniszter többek között leszögezte, azt akarja elérni, hogy „egy állami uralkodói gondolkodásmód helyett egy szolgáltató mód legyen”. Valamint azt is kiemelte, „muszáj az utassal foglalkozni. (...) Havária központ lesz, minden panaszt megválaszolunk, lehet panaszt tenni. El akarom érni azt, hogy legyen érdemi változás, például a mosdók tekintetében” – hangzott el a beszélgetésben.

Nyitóképünk illusztráció! Fotó: MTI/Lakatos Péter

***

Ezt is ajánljuk a témában

 

Összesen 72 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
nemodabuda-4
2024. december 30. 23:49
Leszakadt a felsővezeték az egyik legforgalmasabb vasútvonalon, pótlóbuszok viszik az utasokat Megnőtt a menetidő. Magyar Nemzet 2024. 12. 30. 13:45
kulszek
2024. december 30. 22:27
Az ilyeneknek marhavagon jár, lezárva. Javasolom a bezetését.
evass816
2024. december 30. 20:09
Valóban nem szép dolog bántani a kallerokat. De! Pontosan átérzem, mi játszódik le az egyszeri utasban, aki fél órán át vagy megfagy vagy megsül, mert megint késik a vonat. Személyes tapasztalat: tizenpárperces úthoz az indulási időhöz képest plusz harminc percet kell várni arra a vonatra, ami a kb. tíz percre lévő végállomásról indul. Idegtépő. Azért tettlegességig nem kell elragadtatnia magát az embernek. A nagyon sokadik alkalommal azt mondtam a jegyvizsgálónak, hogy sajnos harminc per késéssel tudom megmutatni az utazásra jogosító igazolványomat, de szíves elnézését és megértését kérem. Válasz: "nem érdekel", és továbbment...
Welszibard
2024. december 30. 19:04
Fr.o.-ban úgy vannak megcsinálva a pályaudvarok (a Metró is) hogy beléptető kapu van mindenhol, és csak jeggyel tudsz belépni a peronra. Ha nincs jegyed, fejre is állhatsz, akkor sem fogsz tudni utazni. Lehet, hogy ez olcsóbb megoldás lenne hosszú távon, mint egy csomó kamerás embert fizetni, meg államdóan pereskedni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!