Az emberekbe vetett bizalom helyreáll.
Két néni a csatlakozását lekésvén kérdezi a sofőrt, megáll-e ez a busz is ott, ahova mennének, a sofőr azonban épp hat kerület távolságból érkezett helyettesíteni, így helyismeret híján nem javasolja a felszállást. Utastársak rezzenéstelen arccal nézik a jelenetet vagy a telefonjaikat, ezért lábaim és szájam rendeltetésszerű használatával odamegyek és szólok, jöjjenek nyugodtan, ismerős vagyok errefelé, ez se teszi le őket messze – meg is beszéljük rögön, hogy melyik megálló lesz a tuti. Mikor közeleg a leszállás ideje, szemkontaktussal még egyeztetünk, majd egyszerre odalép hozzájuk egy másik utas, mondván: én is itt szállok le, magam is arra megyek, mindjárt mutatom az utat. Az egyik néni erre felkiállt: „Milyen segítőkész emberek vannak ezen a buszon! Ez fantasztikus!!” Csak úgy sugárzik: bearanyozódott a napja, úgy tűnik.
Elsőre megörül ilyenkor az ember,
hogy ennyire olcsón, nulla idő, pénz és energia befektetésével már abszolválta is a napi jócselekedetet, második ránézésre viszont mégis összerezzen. A budai elitkörnyéken városvégi célforgalmat bonyolító, túlnyomórészt helyieket kiszolgáló járat kilenc utasa közül kettő (22 százalék) észleli és eligazítja a rászorulót, és ez 2024-ben már fantasztikus teljesítménynek minősül. Mi lehet ott, ahonnan a nénik érkeztek? Valahol eleve különös, hogy minél több ember kezében lapul ott a korlátlan mobilinternet az összes létező valós idejű menetrenddel és interaktív térképalkalmazással, annál kevesebben állnak rendelkezésre, hogy elárulják a bizonytalan idegennek, pontosan hol is kellene leszállnia.