„A Pottyondy nem szereti a pálinkát. Ez az, ami biztos. S onnan tudható, hogy eddig soha nem tette szóvá például azt, amikor a Forma–1 világsztár pilótái minden verseny után fognak egy irgalmatlanul nagy üveg, nagyon drága pezsgőt, jól felrázzák, lelocsolják egymást, aztán megisszák a maradékot üvegből. Ezt nem tette még szóvá olyan megjegyzés kíséretében, hogy mondjuk: »Mi lesz legközelebb, megnyerik a futamot, és a boxutcában főznek egy boeuf bourgignon-t vagy egy coq au vin-t?«
A Pottyondynak csak a pálinkával és a disznóvágással van problémája. S úgy általában mindenféle ósdi magyar dologgal. Nála a disznóvágás is afféle szimbólumként kerül elő, az elmaradottság, a suttyóság, a falusiasság, no meg a gusztustalanság szimbólumaként, ahogy ezeknél mindig.
Így állítják fel a logikai sort, amely logikai sor az egyetlen, amit őt találtak ki, ezért képesek megérteni, így nem tudják elengedni. Szóval: pálinka – disznóvágás – kolbász – magyar suttyóság – Orbán.
Pottyondy nem szereti a pálinkát meg a kolbászt. Így aztán a legutóbbi meccs után Szoboszlainak másképpen kellett volna viselkednie.
Amikor kint, az ünneplő tömegben valaki a kezébe nyomta azt a tüskét, így kellett volna szólnia: – Elnézést, uram, de nincs önnél véletlenül egy mindenmentes szója latte? Tudja, én egyfelől ügyelek a fenntartható világra, másfelől nem fogyasztok alkoholt, arról nem is beszélve, mit szólna ehhez a Pottyondy meg a Bartus… (Bartus: Az SI-mértékegységrendszerben a jelentéktelenség alapegysége. Egy bartus egyenlő azzal, hogy háromszor kell bejönnie, hogy senki ne vegye észre, kicsi, aljas és büdös.)
Amúgy ezek a magukat haladó entellektüelnek képzelő prolik minden más hagyománytól el vannak ájulva.
Mindentől el vannak ájulva, ami nem magyar (vagy mostanában: ami nem orosz). Ezért amennyiben Szoboszlai mondjuk egy falat Casu Marzu-val ünnepelt volna, el lennének ájulva a gyönyörtől, a Pottyondy meg könnyekben kitörve majszolna el egy lehulló férgecskét, úgy meg lenne hatódva a hagyománytisztelettől.