Lázár János: Márki-Zay Péter az elmúlt 32 év legnagyobb politikai, közéleti bukásának a főszereplője

2022. december 17. 11:53

A közlekedési miniszter elárulta: tárcája egy megyebérlet bevezetésén dolgozik.

2022. december 17. 11:53
null

Az ország egészében az autós közlekedés valódi alternatívájává tennék a közösségi közlekedést, ennek első lépéseként megyebérlet-konstrukció bevezetésén dolgoznak – mondta a Délmagyarországnak a közlekedési és beruházási miniszter.

Mint az autópálya-matricák

Lázár János a napilap szombati számában megjelent interjúban azt mondta, elérhetőbbé, az autós közlekedés valódi alternatívájává akarja tenni a tömegközlekedést, méghozzá az ország egészében. Egyik első lépésként ezért a MÁV-val az úgynevezett megyebérlet-konstrukció bevezetésén dolgoznak. Ez az autópálya-matricához hasonlóan kedvezményes áron, egyetlen „jeggyel” tenné lehetővé a vidéken élőknek, hogy egy vagy több megyében vasúton és autóbusszal is közlekedhessenek – ahogy az számukra a legmegfelelőbb – közölte a politikus.

Jelezte: ragaszkodik hozzá, hogy a megoldást a következő esztendő első felében bevezessék.    

A miniszter kifejtette, a vidéki állami beruházások és közlekedésfejlesztési projektek megszervezése és végrehajtása áll az első helyen. További autópályák épülnek majd az országban. Jövőre például az M4 és az M49-es kerülnek napirendre, de tervben van az M1 kétszer háromsávosra bővítése, és meg kell fontolni az M5-ös hatsávosítását is Kecskemétig vagy éppen az M9-es továbbépítését. A térség gazdasági potenciáljának minél jobb kiaknázása szempontjából kulcskérdés Debrecen elérhetősége, „bekötöttsége”, ezért a 47-es utat a városig négysávosítani kell.    

„Hódmezővásárhelyt sajnos túszul ejtette egy bukott politikus”

A hódmezővásárhelyi önkormányzat által bevezetett földadót Lázár János társadalmilag igazságtalan, gazdasági szempontból pedig ostoba lépésnek nevezte. Úgy fogalmazott, Hódmezővásárhelyt sajnos túszul ejtette egy bukott politikus, márpedig ha egy városnak vesztes a vezetője, akkor a közössége sem lehet nyertes hosszú távon.

Márki-Zay Péter az elmúlt 32 év legnagyobb politikai, közéleti bukásának a főszereplője és nagy részben felelőse – tette hozzá.    

Szegedről szólva hangsúlyozta, a politikai nézetkülönbségek ellenére a várossal nagy tervei vannak a kormánynak. Ez részben az infrastruktúra további fejlesztését jelenti, részben pedig regionális együttműködést. A várost nemcsak a múltja, de a mai adottságai is alkalmassá teszik a régiós főszerepre.

(MTI)

Nyitókép: AFP / Kisbenedek Attila

Összesen 33 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Tidal_wave
2022. december 17. 15:02
Azért szerintem a legnagyobb bukás az, amit az MSZP és Gyurcsány mutatott be 2006. után, sikerült az egykor 40% feletti pártból, amely tele volt pénzzel meg erőteljes társadalmi támogatottsággal, először egy középpártot, majd mára egy törpepártot csinálni...
chief Bromden
2022. december 17. 14:21
Felébresztették az alvó vakondot. A DK-ból és bandájából ők sem kérnek, meg is buktatták őket már házon belül. :)
rókabácsi
2022. december 17. 14:14
ő a DOLLÁRBUKTA!
Cyklon
2022. december 17. 13:49
Ez a bukott szamár egy kretén, még egy ép mondatot sem tud kinyögni.Úgy látszik mind ilyenek ezek a libsik. A nyugat csak ilyen retardált embereket tudott toborozni, mert épelméjű ember nem találtatott.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!