Kunhalmi Ágnes kritizálta az oktatási kormányzat lépéseit.
Nem tartja olyan sikertörténetnek a digitális oktatást az iskolákban az Országgyűlés kulturális bizottságának szocialista alelnöke, mint ahogy azt szerinte a kormány beállítja. Kunhalmi Ágnes kedden közölte azt is, ennek az oktatási formának a jövőben a hagyományos, személyes kapcsolatokon alapuló oktatást kell kiegészítenie. A szocialista képviselő az MSZP Facebook-oldalán követhető online sajtótájékoztatón azt mondta, váratlanul és felkészületlenül érte az iskolákat március 13-án a digitális munkarend bejelentése, mert az elmúlt években az oktatási kormányzat nagyon sokat mulasztott a digitális oktatás területén. Hozzátette: az MSZP becslése szerint a pedagógusoknak mindössze 30 százaléka tudott jól megfelelni a digitális oktatás követelményeinek, 30 százalékuk nehezen vette az akadályokat, 30 százalékuk pedig nem nagyon tudott mit kezdeni a helyzettel.
Az ellenzéki politikus úgy látta, a jövő nem kizárólagosan a digitális oktatásé, az kiegészítője kell, hogy legyen a hagyományos, személyes kapcsolaton alapuló oktatásnak, ehhez pedig meg kell teremteni a feltételeket. Felidézte, hogy az elmúlt években Czunyiné Bertalan Judit és Deutsch Tamás is felelőse volt a digitális oktatásnak, a digitális tartalomfejlesztésnek a kormányban. A koronavírus-járvány miatti digitális munkarend megmutatta, hogy a digitális oktatási stratégia megbukott – tette hozzá. Jelezte, írásbeli kérdéssel fordul az oktatásért is felelős Kásler Miklóshoz, az emberi erőforrások miniszteréhez a többi között azt tudakolva tőle: milyen az iskolák hozzáférése a szélessávú internethez. Hogyan csökkentették az eszközhiányt? Hol vannak a digitális tankönyvek? Hol van az egységes digitális módszertan? – sorolta kérdéseit.
(MTI)