K. B.: Nagyon fontos a speciális montázsvilág, az emberi arc sokat kifejező közeli felvételei, a látványos természeti képek. Bence és a kitűnő operatőr, Csukás Sándor érdeme a film különleges képi világa. A film zenéje is kitűnő, ha egy hollywoodi film alatt hallanám, akkor is elfogadnám.
A fiatal nézőket hogyan tud megfogni egy ilyen film? Mit tud leszűrni a Marvel-generáció a 120 perces Béres-alkotásból?
Gy. B.: A története nagyon pergő, kalandos, miközben izgalmas látleletet is nyújt a hatvanas-hetvenes évek Magyarországáról, a (nem) működő szocializmusról, az akkori társadalom egészét átható hazugságokról és intrikákról. Sikerült rekonstruálnunk a kort vizuális szempontból is, megjelennek a filmben a '60-as, '70-es évekre jellemző ruhák, emblematikus tárgyak, autók, igazi időutazásra invitáljuk a nézőket. De ennél fontosabbak azok az értékek, melyeket Béres József a tudományos eredményein túl ránk hagyott. A film a fiataloknak azt sugallja, hogy álmaink megvalósításához nagyon sok konfliktust kell legyőzniük az életben, de
ha kompromisszumok és megalkuvás nélkül, céltudatosan végzi valaki a munkáját, akkor az eredményre fog vezetni.
K. B.: A film alapvetően az érzelmeken át tudja megérinteni a fiatalokat. Béres József példája saját erőfeszítéseinkhez ad erőt. Számos kudarca, meghurcoltatása sem tudta optimizmusát megtörni. A természet szeretete és életöröme mindig átsegítette nehézségein.