Az autósokat sarcolja Karácsony és Vitézy a Tisza és a DK asszisztálásával
Ezzel egyértelműen nőni fog a szegénység vagy társadalmi kirekesztődés kockázatával élők aránya Budapesten, többen fognak nélkülözni a fővárosban.
Novák Előd szerint a parkolási maffiát nem bővíteni, hanem korlátozni kellene.
A Mi Hazánk Mozgalom felszólítja a fővárosi és a XI. kerületi önkormányzatot, hogy a napokban kihelyezett új parkolóórákat hagyja lezárt állapotban, különben a párt a polgári engedetlenség eszközéhez nyúlva megakadályozza a használatukat – közölte a párt alelnöke vasárnap Budapesten, sajtótájékoztatón.
Novák Előd azt mondta, nem tűrik, hogy a fővárosi és a XI. kerületi önkormányzat „sunyi eljárásban” 1356 új parkolóhely fizetőssé tételével bővíti a „hivatalosan is veszteségesnek nyilvánított parkolási maffiát”. Az intézkedéssel a Bartók Béla úton, a Műegyetem rakpart teljes részén, a Fehérvári úton, a Bocskai út jelentős részén és a Villányi úton fizetős lesz a parkolás – ismertette.
A XI. kerületi önkormányzat honlapján korábban – elmondása szerint – elrejtve az volt olvasható, hogy ezeken a helyeken nyár végén teszik fizetőssé a parkolást, a már kihelyezett parkolóórákon viszont, filctollal feltüntetve, augusztus 1. szerepel. Az alelnök úgy fogalmazott, elfogadhatatlan, hogy a parkolóhelyek fizetőssé tételét nem hirdették meg tisztességesen, a lakóknak a hivatalosnak tűnő, filctollal felírt augusztus 1-jei dátumból kell értesülniük a változásról.
Novák Előd elfogadhatatlannak nevezte továbbá azt is, hogy az önkormányzati választások előtt ilyen, hosszú távú döntéseket hoznak. A Mi Hazánk bízik benne, hogy a választások olyan változást eredményeznek, amellyel véget vethetnek a „parkolási maffiának” – tette hozzá. Kitért arra is, hogy bár tavaly 650 millió forint bevétel származott parkolásból, a XI. kerületi önkormányzatnak még így is több mint 100 millió forintot kellett költenie a rendszer fenntartására.
A parkolási maffiát nem bővíteni, hanem korlátozni kellene, az önkormányzatoknak pedig a lakosságot törvényileg megillető, szükséges mennyiségű parkolóhelyeket kellene építeniük – vélekedett. Hozzáfűzte, a korábban ingyenes parkolóhelyek fizetőssé tétele nemcsak a gépkocsi-, hanem a lakáshasználatot is korlátozza, mivel este hat óra előtt csak korlátozással lehet vendéget fogadni, és nehéz helyzet elé állítja az albérletben élőket is.
(MTI)