Itt a tél: de annyira, hogy már a légi közlekedésbe is kőkeményen bezavar
Jelentősek a késések.
Az MSZP elfogadhatatlannak tartja, hogy a Malév legértékesebb repülési jogait a kormány a Wizz Air személyében olyan „offshore cégnek” adta, amelynek „komoly szerepe volt a Malév tönkretételében”.
Józsa István, az MSZP frakcióvezető-helyettese Hhangsúlyozta: a Wizz Air saját maga által bevallottan nem Magyarországon, hanem Svájcban fizeti a társasági adót személyszállítással összefüggő eredménye után. A politikus szerint a repülési jogok eladása ezért „haszon nélküli kiárusításként” tekinthető a kormány részéről. Kiemelte továbbá, hogy az MSZP továbbra is azon a véleményen van, hogy az országnak szüksége van saját nemzeti légitársaságra, szerinte azonban a kabinet a fent említett lépéssel a reményét is elveszi ennek, komoly problémát okozva ezzel például a főváros idegenforgalmának is.
A szocialista politikus emellett szólt arról is: szerintük az ügylet „gyanúra is okot ad”, a társaság vezérigazgatója, Váradi József ugyanis az első Orbán-kormány idején került a Malév élére. A szocialista politikus elmondta, Váradi József leváltását követően rövid időn belül megalapította a Wizz Airt, amelynek kezdeményezésére indult el 2010 végén az a Malév megszüntetéséhez vezető európai vizsgálat, tehát szerinte a vállalatvezető „tevőleges szerepet játszott a Malév tönkretételében”. Hozzátette: az MSZP szerint „valami hátsó megegyezés van” a Malév körül, meglátásuk alapján ugyanis erre mutat az, hogy a kormány „kiárusította a legértékesebb repülési jogokat”, mielőtt végleg tisztázta volna a Malév újraindításának lehetőségét.