Így vágja maga alatt a fát az Európai Unió, most éppen a légi közlekedésben
Az Oroszországot sújtó szankciók miatt az orosz repterek bezártak az európai légitársaságok előtt, így az Európa és Kína közötti légi forgalom a kínaiak kezébe került.
Január végéig kell aláírni azokat a megállapodásokat, a magyar állam ismét többségi tulajdonos lesz.
A magyar kormány elengedné azt a 32 millió eurót, mintegy 9 milliárd forintot, amit a Vnyesekonombank garanciájaként nem váltott be, de csak azzal a feltétellel, ha az orosz bank középlejáratú hitel formájában biztosítja a magyar légitársaság további finanszírozását és a fenti határidőig aláírják a magyar állam számára többségi tulajdont biztosító megállapodásokat.
A hitel kamata nem lehet magasabb az EURIBOR felett 500 bázisponttal. A Népszabadság emlékeztet arra, hogy a Vnyesekonombank 2007-ben a Malév privatizációjában vállalt garanciát a vevőnek. Miután a vevő nem teljesített, az azonnal lehívható garancia hatályba lépett. (MTI)