„Köves Slomó enyhén udvariatlan, mégis alapvetően érthető visszautasítása Vona Gábor hanukaüdvözletére olyasmire ragadtatta az egykori nemzeti radikális pártvezért, amire nem számítottam. Köves rabbi szerint Vona gesztusának nem az ő irányába kellene megnyilvánulnia, hanem arrafelé, »ahol eddig a gyalázat, a gyűlölet és nem utolsósorban a sötétség nyert teret, nem a fény«. Biztos voltam abban, hogy nem fog késni a válasz: jönnek a megszokott frázisok a magyarellenességről, a háttérhatalomról és a világ-összeesküvésről. Csakhogy amikor Vona visszatámadott, akkor sem lépett ki a civilizációnk által megszabott keretek közül, sőt: nagyobbrészt magyarázkodott, megvallotta bűneit.
»Belekerültem egy szellemi-kulturális erőtérbe, ahol az egyik oldal a magyarokat folyamatosan nácizta, a másik oldal pedig a zsidóságot folyamatosan hazaárulózta. Én pedig tettem, amit a saját oldalam mintái alapján helyesnek hittem. Ez nem felmentés, csupán magyarázat. […] Aztán rájöttem, hogy ez az egész sehová sem vezet, hogy értékes energiákat emészt fel az ország, hogy a múlton rágódunk csupán, hogy kölcsönösen vágjuk egymás arcába a XX. századi sérelmeket, de ez mindkét oldalról csupán a gyengeség, a tehetetlenség és a gyávaság jele.«
A fenti mondatok precedens nélküliek. Csurka István, Gömbös Gyula és Istóczy Győző forognak a sírjukban, miközben a Kuruc Infó közössége úgy szórja az átkokat Vona fejére, mintha annak vezetékneve mondjuk Iványi, Fodor vagy Kuncze volna. Ez már nem cukiságkampány, hanem a kristályéjszakát követő hajnal, amelynek során Vona Gábor megpróbál leszámolni szubkultúrájának egyik alapvető szervezőerejével: a nyílt antiszemitizmussal. Vona egy olyan identitáskérdésbe áll bele keményen, amely a két nagy értelmiségi szekértábornak évtizedek óta kínál mindennapos szellemi muníciót. Két éve, Schweitzer főrabbi halálakor egy jobbikos önkormányzati képviselő az elemi jóérzést is félretéve tüntetőleg ülve maradt a kegyeleti megemlékezés során, a Jobbik pedig hivatalos közleményben jelezte, hogy nincs mondanivalója az esetről. Nem ítélték el, bár nem is helyeselték – vérbeli aljas, rothadt cinizmussal annyit fűztek az esethez, hogy »az elhunyt emlékével nem kívánnak foglalkozni«. Emlékszem, milyen mélyen felháborított akkor ez az alávaló magatartás – ezt illető írásomra pedig tömegesen érkeztek a gyűlöletkommentek, a zsidózás és a hazaárulózás. Most döbbenten szemlélem, miként kerül Vona ugyanezekkel a veszett nyilas trollokkal ugyanebbe a konfliktusba.