A látvány az egyszerűbb jelenetek során szép, de a CGI olykor egyáltalán nem jó. (Az ellenséges szörnyek például úgy néznek ki, mintha gumiból lennének.) A katonai páncélzatok színe első blikkre mellbevágó, de valamelyest értelmet nyernek, plusz a részletek gondosan kidolgozottsága, valamint a legyártott mennyiség miatt nem lehet nem csodálni egy kicsit a jelmezeseket. Szintén a látvány oldala, de a fentieknél sokkal hatásosabbra sikerült a kaszkadőri munka, illetve a kreatív – akár egy-két szereplőre, akár a komplett csapatokra, seregre kiterjedő – koreográfia és annak kreatív felvétele. Itt is csak azt tudom mondani, ami már elmondtam az Assassin’s Creedről, annak kapcsán pedig a Mad Maxről is: úgy tűnik, a CGI az utóbbi években fele olyan menő sem tud lenni, mint a hús-vér emberek teljesítménye.
Nyíltan látványfilmnek készült, de úgy látom, ezt a vállalást nem teljesíti maradéktalanul. A története viszont egy „csak” látványfilmhez képest állja meg a helyét. Nem újszerű, nem egy sosem látott sztoriról beszélünk, de ahhoz a pillanatnyi szórakozatáshoz, amit a film egésze nyújt, passzol, és a saját keretein belül működik is. Matt Damon és Pedro Pascal (William és Tovar) puskaporért mentek Kínába, de természetesen valami annál sokkal fontosabbat és értékesebbet találtak – ebben nincs semmi új, de ezt a film is tudja is, nem is erre helyezte a hangsúlyt, hanem az ellenségre.
A Kínába betörni vágyó taoite faj annak ellenére, hogy – mint már mondtam – kicsit mintha gumiból lennének, természetüket tekintve ijesztőek. Gyakorlatilag ugyanazt tudják felmutatni, mint a falat védők: iszonyú sokan vannak, iszonyú szervezettek, kiválóan reagálnak az új akadályokra. Jó ellenpontja (vagy éppen tükörképe?) a Falon szolgáló katonáknak, és ettől az összecsapásoknak súlya van, a konfliktus valódi. Azt nem állítom, hogy akár egy percre is lebegtetni tudják a végkimenetelt, de jó ellenfelek. Persze van itt egy mélyebb, szimbolikusabb magyarázat is, amit a film során elmesélnek nekünk, és rendben, az is jó, de egy annál szimplább síkon is korrekt ez a taotie.
Azt kétlem, hogy ez lesz az év mozija (vagyis hát remélem…), mert azért nem hibátlan, ott van a néha nem túl kifinomult látvány, a történetben az újdonság hiánya, ráadásul a magyar szöveg néhol nagyon döcögött, de egynek jó, lehet szeretni. Adják 3D-ben is, nos, ez kifejezetten az a fajta 3D, amikor a nyíl a füled mellett fog elrepülni és társai, ami nekem mindig is kicsit olcsó megoldásnak tűnt, de aki szereti az ilyesmit, az örülni fog, mindenki másnak jó élmény lesz 2D-ben is. Egy pörgős, könnyed, szép eszközökkel elmesélt történetnek tökéletes, ami ráadásul ügyesen vegyíti a nyugati dramaturgiát, történetmesélést a keleti fűszerekkel.
*