Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
Terveikhez rendkívül erős jogi és médiatámogatást élveznek. Ráadásul az uniót akarják felhasználni nyomásgyakorló és büntetőeszközül ideológiájuk elfogadtatásához.
„Az elképesztő adócsalások évszázadában, az államszuverenitás alávetésének évtizedeiben az új morális rend hirdetői a múlttal együtt mindezt semmibe veszik, és kapva kaptak az alkalmon, hogy miután az otthoni ellenvéleményt sikerült távol tartani világmegváltó mikrofonjaiktól, kameráiktól, a belépő keletiekre is kiterjeszthessék utópiájukat. Annál is inkább, mert errefelé még erősebb a valláshoz, a hagyományhoz és a hazához való ragaszkodás ereje. A szülőföld, a becsület, a család, a bátorság, a közösségi szolidaritás számukra nevetséges, túlhaladott, kigúnyolandó és megvetendő mítoszok, melyeknek távozniuk kell a közbeszédből, a közgondolkodásból, oda, ahová valók: a fura és érthetetlen őseik mellé, a temetőbe. Terveikhez rendkívül erős jogi és médiatámogatást élveznek. Ráadásul az uniót akarják felhasználni nyomásgyakorló és büntetőeszközül ideológiájuk elfogadtatásához.
A nyugati baloldaliak a második világháború után becsülettel harcoltak a kapitalizmus ellen, amely akkor még többnyire hazai és részben patriarchális jellegű volt. Ám miután a hőn imádott, mintaadó birodalmaik, a Szovjetunió és a maoista Kína kilehelték a lelküket, más szentek után néztek. Felfedezték a kapitalizmus forradalmi oldalát, belőle az új modellt, amelyet asszociálni lehetett a liberálisok individualista filozófiájával: a sikeres vállalkozót, az (adó)paradicsomba jutott bankárt, a tágra nyílt társadalom révbe jutott tőzsdespekulánsát. Az újbaloldal frigyre lépett a liberalizmussal – Franciaországban még az évet is tudjuk: 1983 –, ami nem meglepetés: az eszmetörténetből tudható, hogy az angol liberális filozófia és a francia felvilágosodás szorosan összefügg.
Az e frigyből született új ideológia nem a napjaink neoliberális kapitalizmusával akasztja össze bajszát, hitet és muníciót adva a kiszolgáltatottaknak, az igazukért kiállni hajlandókat. Annyi tartása azért nincs, ellenkezőleg: nyeregbe ülteti az »emberi jogokat« kürtölő yuppie-forradalmárt, a magának való fundamentalistát. Ez utóbbi tagadja mind a női, mind a férfi, mind az emberi természetet. És a természettel együtt járó különbözőséget. Az egyén, hirdeti ideológiájuk, önépítő jellegű: vágyait, szeszélyeit követi. (Ha például szabadidejében mesterlövészképzésre szottyanna kedve a fiatal muszlim bevándorlónak, Svédországban államilag finanszírozzák óhaját.)
Az atlantista újmorál dühösen tagadja az ember természeti és kulturális meghatározottságát. Csak egy különbség van a fogyasztó egyének között: az önszeretetük fokozata. (Meg a pénztárcáik vastagsága.) Ez a vázlatosan bemutatott ideológia meghódította az atlantista politikai osztály tekintélyes részét, baloldalt, jobboldalt egyaránt. A bal- és a jobboldal közti ellentétre hivatkozás – írta Alain de Benoist – napjainkban már ködösítő jellegű, mert elrejti az igazi törésvonalat, amely a liberálisok és a nem liberálisok között húzódik. Ez utóbbiakat bélyegzik populistáknak az előbbiek szószólói.”