„A kötet csupa menekülés, kiűzetés, csupa titok és rejtély, csupa mese és pszichedelikus látomás. A mai kor fogyasztói társadalmával oly nyilvánvaló párhuzamosságot mutató múltbéli világ felfedezője, a saját és családja múltjában, lelke legmélyebb bugyraiban is utazást tevő Jonathan hol tétova, hol kiégett, hol egy igazi polgárpukkasztó, hol megejtően lírai karakter.
Nemcsak a századfordulós Anglia és a szerelem útvesztőjében kalandozik, de saját elméjében is, miközben mi is megismerhetjük a fóbiák és fíliák világát, dadaisztikus felsorolások, katalógusok záporoznak ránk, amelyek kilógnak ugyan az általában egy lendületes és a klasszikus regényírói hagyományt követő szöveg nyelvi felépítményéből, de ellenállhatatlanul humorosak, a humor forrása pedig épp az elviselhetőség határáig fokozott monotóniájuk, kombinatorikus végtelenségük.
Beregi Tamás ügyesen örökíti meg a technikai-tudományos paradigmaváltásokat – feltalálókat, furcsa találmányokat és az őrület szélén imbolygó tudósokat -, éppoly ügyesen a züllés és az érzékiség kettősségét – striciket és kamasz-szerelmeseket. De közben folyton megcsillogtatja humorát, mondjuk ki: angol humorát is. A kötet végül mégis egy nagyszabású, idilli mese, szerelmi vallomás a természethez, a korok és eszmék feletti szépséghez. Álomfüzér, amelyben a szerző gyógyírt keres megannyi sérülésre és igazságtalanságra. Végül az időtlenség győzedelmeskedik benne a kor kihívásai felett.”