Kezdjük az elején: honnan jött az ötlet?
Ültem a metrón, és úgy a Forgách utca magasságában véletlenül beleolvastam a szomszédom újságjába. Akkor láttam meg, hogy Angliában képregény készül Charles Darwinról. Nem emlékszem már, miért foglalkoztatott akkortájt a képregény, talán éppen egy másik, hasonló projekt miatt. Lényeg az, hogy eszembe jutott: nekünk is megvannak a hasonló, kutató-utazó hőseink a század elejéről. Rengeteget olvastam gyerekkoromban Kittenberger Kálmán-történeteket, Széchenyi Zsigmond-vadászkalandokat. Egyből bevillant az a kép, amikor Kittenbergerre ráront az oroszlán, ledönti a lábáról, a puskatust betolja a szájába, küzdenek, élet-halálra… Hiszen ő egy hős! Elkezdtünk ezen gondolkodni Dobó Istvánnal, szerzőtársammal. Utána jött az a gondolat, hogy ne csak ezek a kalandok legyenek, hanem a századeleji hangulatot különféle karakterekkel feldúsítsuk.
Volt bármi közöd akkoriban a képregényes közeghez?
Sci-fi novellákat írtam, például a Roham nevű underground magazinba. A lap tulajdonosa, Zsombor találta ki, hogy mi lenne, ha megcsinálnánk az egyik ötletem, ami egy kvázi magyar szuperhősről szólt: a Klauzál téri Galambemberről. Persze csak annyira lett volna ő hős, amennyire egy Klauzál téri átlagember hős lehet: egy szomorú, megfáradt, becsületes kisember, semmi különös, épp csak tud repülni. Több elképzelés is volt, az első egy noir-sztori lett volna, ezt is Istvánnal fejlesztettem, és nagyon szerettem, erre szerveztek rajzolót is, de ez nem valósult meg végül.
Brazillal, azaz Tebeli Szabolccsal, a rajzolóval pedig egy munkahelyen dolgoztunk. Szabinak tetszettek az írásaim. Mondta, hogy egy-két év múlva lesz szabad ideje, és ha lesz bármi ötlet, szívesen dolgozna velem. Vagy én mondtam neki, hogy szívesen dolgoznék vele. Lényeg az, hogy közösen rájöttünk: mi együtt tudnánk működni. Átküldtem neki írásaimat, aztán elmeséltem a Kittenberger-ötletemet. Erre nagyon ráharapott.
2010-ben úgy volt, hogy meg is fog jelenni a képregény. Adtatok pár interjút, volt némi hírverés. Aztán nem történt semmi.