„Bizonyos, hogy a még szakmát sem szerző lemorzsolódók ma is nagyon magas aránya ismét növekedni fog. Ilyen mértékű kirekesztő fordulatra a társadalompolitikában sok évtizede nem volt példa, és a kormány a nyakát törhetné, ha sikerülne meggyőzni az iskolahasználó szülők százezreit arról, hogy mindez az ő elemi érdekeiket sérti. Arról, hogy végre szakítani kellene az immár évtizedes, probléma-távolító, etnicizáló narratívával, és visszatérni a racionális elbeszélések világába. Ami a közoktatásban történik, nem »cigányprobléma« – még ha a roma diákok esélyeit hatványozottan érinti is –, hanem össztársadalmi dráma, mert minden diák jövőjét pusztítja, aki a középosztálynál valamivel is rosszabb anyagi lehetőségek között él. A tiltakozóknak az iskolahasználók százezreit kellene meggyőzniük, hogy a »politikai marketingstratégia« hazug lózungjait elvetve végre ismét felelősen és racionálisan mérlegeljék a politikai opciók lehetséges következményeit.
A kormány a nyakát törhetné a pedagógusok tiltakozása miatt, ha a tiltakozók megfogalmaznák, hogy a tanszabadság és a tankönyvpiac felszámolása az 1985. évi I. tv előtti korszakba vitte vissza a magyarországi közoktatást. Ez nemcsak az elit gimnáziumok, a két tannyelvű iskolák és a vonzó zeneiskolák ügye csupán – bár az övék is, és az ő tanszabadságuk is kardinális kérdés! –, hanem minden iskoláé. Az átlagos falusi iskolákban is dönteni képes, autonóm, kreatív, véleménnyel és méltósággal bíró értelmiségiek dolgoznak, és nem egy vak állami szakbürokrácia végrehajtó csinovnyikjai.
A kormány a nyakát törhetné a pedagógusok tiltakozása miatt, ha a tiltakozók meggyőznék az iskolahasználók százezreit arról, hogy a magyar társadalom számára élet-halál kérdése, hogy a kormány a nyakát törje a pedagógusok rebellióján. Ha a kormány nem töri a nyakát, akkor előbb-utóbb leszereli a tiltakozást, korrumpálja és megosztja a tiltakozókat, látszatengedményekkel szúrja ki a szemüket.”