„Nem a Saul fia helyett kéne filmet forgatni a doni katasztrófáról, de erről a tragédiáról is jó lenne egy film, mert segíthetne abban, hogy az utókor levonhassa a konklúziót, miről szólt ennek a 130 ezer embernek a halála. Ahogy az is nagyon fontos, hogy szembenézzünk a Saul fiában megidézett áldozatokkal, köztük magyarok százezreivel. Nem azt kéne mérlegelni, hogy mi volt egyikük vagy másikuk vallása vagy származása, hanem azt, hogyan jutottunk el eddig a két nemzeti tragédiáig, és mi az a politikai konklúzió a független Magyarország szempontjából, amit le kellene vonni, hogy ne basszuk el újra.
A Saul fia sem csupán a holokausztnak állít emléket, hanem, ahogyan a rendező fogalmaz, egy emberi arcnak, amely a náci haláltáborok szimbólumává vált. Ez az arc itt van velünk, és nem 'csak' egyes etnikumokat fenyeget, hanem az emberiség jólétét és békés együttélésének lehetőségét általában. Ezért fontos film a Saul fia, és ezért kellene megcsinálni azt a filmet a Don-kanyarról is. Hogy megértsük a történetből, hogy a hamis társadalmi konstrukciók, a hatalmi illúziókban való elmerülés, és a háborús uszítás egyaránt olyan katasztrófákhoz vezethet, mint a »Don-kanyar« vagy mint »Auschwitz«.”