– Mit tartalmaz ez a koncepció a reptéri tulajdonviszonyokról?
– Az állam tulajdonában marad az a kétszáz hektárnyi terület, amelyen a kifutópálya húzódik, ez legalább egymilliárd forintot ér. Ugyanennyi az értéke a másik kétszáz hektárnyi földnek, amely a környező települések kis önkormányzatainak tulajdonában van. A fejlesztéshez ez utóbbi területeket még meg kellene vásárolnunk. Az általunk megvásároltakba tartozik az utas- és cargoterminál, az irányítótorony technikája, de sajnos minden vagyonelem nagyon lepusztult állapotban van. Nagy titkot nem árulok el azzal, hogy a közeljövőben a célunk az, hogy a reptér saját flottával rendelkezzen. Ez hatvan-száz millió eurós beruházást jelentene, ehhez befektetőket kell találnunk. Kaptunk már ennek kapcsán jelzéseket a nemzetközi üzleti életből. A saját flotta megnövelheti a reptér utasforgalmát, a charterjáratok sűrűségét, és olyan célállomásokra, régiókba viheti el Sármellékről az utasokat, ahová a nagy légitársaságok nem indítanak járatokat.
– Milyen együttműködést építene ki más magyarországi repterekkel?
– A debreceni repülőtérrel való megállapodást a leggyorsabban meg kell majd kötnünk, de a későbbiekben a Liszt Ferenc-reptérrel is együttműködnénk. Miután Sármelléken és remélhetőleg Debrecenben is lesz majd egy-egy regionális flotta, ezekből – kormánytámogatással – megalakulhatna az új nemzeti légitársaság is.
– Már utalt arra, hogy »kiléphet« Zalacsányból, mert jól állnak a beruházásai. Mennyire haladt előre a kastélyfelújítás és a golfpályaépítés?
– Felújítottuk a Batthyány-kúriát, amely megkapta a négycsillagos minősítést, és készen van a Batthyány-kastély is. Itt még szárnybővítésen gondolkodunk. A két kastélyépületet már összekötöttük, és elkészült a konferencia- és szórakoztató-központunk is. Két év alatt tehát nagyjából itt végeztünk is a munkával. A golfpályaépítés első időszaka nagyon nehéz volt. Ismeretes, a pályát korábban egy ír befektető kezdte el építeni, de a válság miatt becsődölt, így abbahagyta a beruházást. Egy mindössze negyedrészben kész, gazos, átláthatatlan területen kellett újrakezdenünk az építkezést. A terveket Robert Trent Jones Jr., a világ leghíresebb pályatervezője készítette. Trent Jones szakemberei rendszeresen szemrevételezték a munkálatokat, és a tervező a napokban személyen is ellátogatott hozzánk. Most jutottunk el oda, hogy a tizennyolc pályaszakaszból tizenegy már készen van. Jövő nyáron befejezzük a teljes építkezést, és nemzetközi kupa megrendezésével avatjuk fel a pályát. Ez legalább olyan rangos versenynek számít majd a világban, mint a hazai Forma–1-es futam.