„A plaza lakberendezési szaküzletében kétféle termék kapható. Bájosak, de egyrészt kicsi Designed in Italy – Made in China benyomást keltenek, másrészt még a leárazástól eltekintve is lefelé kilógnak a vállalható ársávból. Filléres cucc, na, kicsivel a piac és az IKEA piactér felett. Következő megálló a Herendi. Kifejezett kérdésem, hogy van-e fiatalos termékvonal. Egy olyat találunk, amin nincsen aranyozás, ezért bírja a mikrót, bár, mint megtudom, itt a kancsóba forrón szokott belekerülni az ital, onnan pedig a csészébe, tehát nincs szükség külön melegítésre. Igen, nagymama zsúrján biztosan. A fémet leszámítva ugyanaz a forma, és egy kicsit egyszerűbb (cserébe kevésbé szép) festés. Ha a hatszemélyes készlet durva lenne árban, a kétszemélyes már alig hatszámjegyű összegért kapható. Ja, és csak az, amit a boltban látok, mert hétvégéig rendelni már nincs idő. Köszönöm, majd értesítem. Szörfözés a neten. A Zsolnaynak nagyjából vállalható áron vannak készletei, de még a fiatalosnak kikiáltott, enyhén art decos megoldásban is fel-felsejlik a nagyi vitrinje. A nevében is stafírung, low budget változat meg számomra retro parasztbarokk olcsójános hatást kelt, úgy egyszerre. Erősen polgári vonalvezetésű lakáshoz egyébként tudnak jó ár-érték arányú szetteket mutatni, de a fiatalok egyelőre aligha ilyen irányba fejlesztik majd az első közös fészket.
Az üveg-porcelán szaküzlet honlapja már több jóval kecsegtet: a három magyar márka széles választéka mellett kisebb és nagyobb, ismert és ismeretlen importmárkáik is vannak. Megnézem élőben. Első jelöltünk a festetlen Hollóházi. Az ára kiváló, viszont ez úgy próbál minimál lenni, hogy a színeket elhagyva a cikornyát megtartja, így sokkal inkább félkész, mint fiatalos. Ráadásul a hazai mezőny ragaszkodik az ún. mokkáskészlethez. Jómagam ristretto-rajongó vagyok, de belátom, ez egy exkluzív klub. A többség hosszabb kávékat iszik, nem beszélve a tejes megoldásokról, amelyekhez a felespohár méretű csészék egyszerűen nem partnerek.”