Gyakorlati megvalósítás: rosszul csinálod

2012. február 03. 16:24

Elvi alapon mindenki egyetértett azzal, amit csinálunk – állítja Hoffmann Rózsa. Persze, a kommunizmus is szép eszme – gondolják sokan.

2012. február 03. 16:24
Golovics József
Leviathán blog

„Elvi alapon mindenki egyetértett azzal, amit csinálunk - állítja Hoffmann Rózsa. Persze, a kommunizmus is szép eszme - gondolják sokan - csak éppen a megvalósítása nem úgy történt, ahogyan azt az emberek várták volna.

A felsőoktatás alapos reformokra szorult, efelől nincs kétség. Aki ma ezt tagadja, az vagy haszonélvezője a rendszer rossz működésének vagy pusztán politikai népszerűségét próbálja növelni ezzel. Ma már közhelynek számít, hogy a bolognai rendszer bevezetése túlságosan gyorsan, s megfelelő előkészítés nélkül történt - ennek hibáit lehetett és kellett volna néhány év távlatából, immáron a tapasztalatok birtokában orvosolni ma. Nem apró korrekciókkal, nem foltozgatásokkal: igenis itt volt az idő egy új felsőoktatási törvényre.

A probléma csupán ott van, hogy az újonnan elfogadott törvény pont ezekre a hibákra, diszfunkciókra nem ad választ. Nem a megfelelő válasz hiányzik, hanem a válasz alapvetően: az új Ftv pont azokhoz a dolgokhoz nem nyúl, amihez kellene.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Rettenetes
2012. február 04. 11:07
„.....Elvi alapon mindenki egyetértett azzal, amit csinálunk ...." Na, kedves Rózsika, ezt a baromságot meg honnét tetszik venni?
bendix
2012. február 03. 18:18
Miért kell minden hülyét ide citálni?
kjkj945
2012. február 03. 17:08
Erről az a vicc jut eszembe: Milyen szempontok szerint volt 1946-49 között az államositás? ELVI: elviszem pont.
Alte
2012. február 03. 16:52
Szerintem pedig a közoktatás nem egy törvénytől lesz jó vagy rossz. A benne szereplő személyek teszik azzá. Ha az iskolákban frusztrált, alacsony keresetű, kedvetlen, kicsinyes, rosszindulatú emberek foglalkoznak remények nélküli, otthon nem nevelt, tanuláshoz kedvetlen kilátások nélküli gyerkeket az oktatás rossz lesz. Ha pedig szakmáját komolyan vevő, nem a létért küzdő, gyerekeket szerető emberek tanítanak tanulni vágyó, biztató jövőképpel rendelkező gyerkeket akkor jó lesz az oktatás. Az egész vita arra jó, hogy elterelje a figyelmet arról, hogy mi magunk személyesen egyesével külön külön mit tudnánk tenni gyermekeink iskolájáért, a ránk bízott gyerekekért, nem a törvény szerint, hanem lelkiismeretünk szerint.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!