A metaverzumok már évtizedek óta jelen vannak a digitális térben, mégis a közelmúltban erősödtek fel a hírek, amelyek társadalomformáló diszruptív technológiát látnak a jelenségben. A Facebook-tulajdonos Meta globális marketingjének vagyunk tanúi, vagy küszöbön áll egy olyan világ, amelyben a virtuális tér méltó alternatívája a fizikai világnak?
Már évtizedekkel ezelőtt, az online játékok megjelenésének első éveiben kialakultak olyan digitális platformok, amelyeken a felhasználók a virtuális térben léphettek interakcióba és tevékenykedhettek. Az utóbbi években mégis alapjaiban új innovációként kerül a médiába, és az egyik legfelkapottabb technológiai terület a metaverzum.
Kérdéses, hogy a napi 8-10 órát képernyő előtt töltő átlagfelhasználók mekkora változást érzékelnének mindebből az interfész megváltozásán túl. A 15 évvel ezelőtti játékok grafikáját idéző metaverzum projekteket látva azonban egyelőre nehéz elképzelni a virtuális társadalmat.
Megújulhat vagy fejlődhet a társadalom értékrendje és szerkezete egy új színtéren, vagy reprodukáljuk a fizikai világ problémáit? Kiket szippanthat be a virtuális tér? A Fintech Világa – Blockchain Percek legújabb adásából kiderül, hogy mire számíthatunk a metaverzumtól.