A színek alapjaiban meghatározzák egy brand hangulatát, és hogy milyen érzést kelt egy termék a felhasználóban. Az emberekre tudat alatt és azonnal hat ez a pillanatnyi benyomás. Kutatások szerint a vásárlási döntések 95 százaléka érzelmi alapú és jórészt tudattalan. A megfelelő szín kiválasztása tehát nem csak esztétikai kérdés, hanem üzleti döntés és vállalati állásfoglalás is.
Tévhit, hogy egy digitális termék színvilága a grafikus ízlését tükrözi. A színpaletták összeállítása a vizuális kommunikáció bonyolult folyamata, a színeknek pedig a cég üzenetével kell összhangban lennie. A digitális felhasználói élményben a dizájn árnyalatnyi különbségeinek is jelentősége van Mátyás Boldizsár szerint.
Suppan Márton azt mondja: ezen a téren vizuálisan is kiugrik a fintech szemlélet és a hagyományos bankolás közötti különbség. Ahogyan funkcionalitásban és szolgáltatásban merészebbek, bátrabbak a fintechek, színekben is több az erőteljes és különleges választás. A bankok pedig színeikben is a biztonságot, hagyományt és konvenciót tükrözik.
Ha kíváncsi vagy, hogy meg lehet-e bízni egy citromsárga brandben, hogy melyik szín mit üzen és hogy melyik volt az utóbbi évek legtöbbet kritizált, mégis egyik legsikeresebb digitális rebrandingje, hallgasd meg a Fintech Világa legújabb adását a Spotify-on!