Kínából érkezett fontos ígéret Magyarországnak – az Európai Bizottságnál foghatják a fejüket
Elkerülhetetlen a pekingi reakció.
A MotorAuthority internetes oldal beszámolója szerint a Mercedes Benz idén nyáron bejelentette, hogy saját operációs rendszert fejleszt, hogy az autókba épített, számítógéppel vezérelt funkciók szabadon gyarapodhassanak, és egyre hatékonyabb működést, illetve nagyobb kényelmet nyújtsanak a tulajdonosok számára, hiszen egyre gyorsuló növekedésre lehet számítani az önvezető autók piacán, illetve drasztikusan növekszik a kényelmi felszerelések palettája is.
A prémium kategóriás autók szegmensének globális piaca gyors ütemben fejlődik, ahogyan arról a magyarországi Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. vezetése is beszámolt idén májusban. 2021 negyedik negyedévében várhatóan Kecskeméten megkezdik a tisztán elektromos meghajtású Mercedesek gyártását, Németországban pedig 1000 szoftvermérnök dolgozik majd az operációs rendszer fejlesztésén.
A prémium kategóriás autóknál nélkülözhetetlenné vált a nagy teljesítményű operációs rendszer
Az autógyártók egyre inkább azon az állásponton vannak, hogy a járművekben elengedhetetlenek az olyan nagy teljesítményű operációs rendszerek, amelyek képesek az autó összes funkcióját vezérelni, és a dolgok internetéhez (IoT) kapcsolódó technológiával együttműködni. A Mercedes várhatóan 2024-ben fogja bevezetni a most bejelentett Mercedes-Benz Operating Systemet (MB. OS). De a Volkswagen-csoport sem marad le mögöttük, hiszen a saját szoftverfejlesztő cégükön, a Cariadon keresztül ők is saját operációs rendszeren, illetve számítógépes chipek fejlesztésén dolgoznak.
Jelentős erőforrásokat fordít a Mercedes a szoftverfejlesztésre
A Mercedes tervei szerint 3000 szoftvermérnököt fog alkalmazni, akiknek egyharmada az autógyártó fő fejlesztési telephelyén, a németországi Sindelfingenben található új szoftverközpontban fog dolgozni. A többi mérnök a világ különböző városaiban működő további szoftverközpontokban végzi majd a munkáját, Berlinben, Tel Avivban, Seattle-ben, Sunnyvale-ben, Pekingben, Tokióban vagy Bangalore-ban. A fejlesztéstől sokat várnak a Mercedesnél, ami nem is meglepő, hiszen már most is komoly sikereket érnek el a saját fejlesztésű szoftvereken alapuló Mecedes-Benz User Experience (MBUX) infotainment rendszerükkel, amely épp olyan egyszerűen használható, mint egy Apple vagy Android alapú okostelefon.
Mostantól nem a motor, hanem az operációs rendszer lesz az autó lelke
Sajjad Khan, a Mercedes-Benz technológiai igazgatója a MotorAuthority oldalnak elmondta, hogy ma már a szoftverek alkotják az autó „központi idegrendszerét”, tulajdonképpen ezek jelentik a jármű agyát, ami minden funkciót irányít. Ezért hosszabb távon a vállalat a felhasznált szoftverek több mint 60 százalékát saját fejlesztéssel szeretné biztosítani.
Az operációs rendszer képes lesz kezelni a jármű saját rendszereit, a felhőrendszereket, az IoT technológiával kapcsolódó eszközöket, továbbá lehetővé teszi majd a frissítéseket az autó teljes életciklusa alatt. Ilyen szempontból tehát nagyon hasonló lesz, mint az okostelefonok és más elektronikus eszközök.
Hatalmas bevétel várható a digitális szolgáltatásokból is
Az új operációs rendszer lehetőséget biztosít a Mercedes számára a bevételeinek további növelésére, hiszen így lehetőségük lesz olyan digitális funkciókat is kínálni, melyekre a tulajdonosok előfizethetnek, és a jármű megvásárlása után ki- illetve bekapcsolhatnak. A vállalat már 2025-ben akár 1 milliárd euró nyereségre számít ezeknek a digitális szolgáltatásoknak az értékesítéséből. Hogy pontosan milyen típusú szolgáltatásokra lehet számítani, arról nem ír a MotorAuthority oldal.
(Borítókép: MotorAuthority)