Kína vezető szerephez juthat a csúcstechnológiás járművek területén

2021. július 10. 22:46

Kína a járműipari technológiák élén jár a kiszámítható piaci keresletnek és a kormány támogatásának köszönhetően.

2021. július 10. 22:46
null

Az ABI Research adatai szerint 2021-ben az összes Kínában értékesített új jármű közel 50 százaléka csúcstechnológiás jármű volt, mely 2025-re várhatóan akár 80 százalékra is nőhet. Eredetileg a kínai járműberendezés gyártók (OEM) pusztán gyártási helyszínként működtek a külföldi vállalkozások számára, azonban az utóbbi években egyre inkább önállóvá váltak. Olyan lehetőségekkel próbálják meg felvenni a harcot a nyugati versenytársakkal szemben, melyek egyedülállóak a piacon. 

Helyi vállalatokkal együttműködve kínálnak csúcskategóriás és felhasználóbarát megoldásokat. Az új járművek 5G-s internetkapcsolattal és mesterséges intelligenciájú technológiával teszik teljessé a vezetési élményt. Az okostelefonokat egyszerűen lehet integrálni ezekbe a rendszerekbe, így a kifinomult, személyre szabott felhasználói élmény garantált. Ezenkívül a nyugaton megszokott 3 éves telepítési ciklusokat ezek a kínai OEM-ek lecsökkentették mindössze 12 hónapra, így az egész folyamat sokkal gyorsabb és hatékonyabb lett.

A kínai OEM-ek népszerűségének oka az, hogy a nyugati társaival ellentétben itt a harmadik felekre támaszkodnak, beleértve a BAT (Baidu, Tencent, Alibaba) vállalatokat és a külföldi szereplőket, mint például a Qualcomm, az NXP és az Autotalks (V2X). A közös munkánál pedig közös érdek a siker, így rugalmasan, ambiciózus célkitűzésekkel dolgozhatnak együtt és gyorsan tudnak reagálni a piac változásaira. Ez nem minden autógyártóról mondható el, így például a Suzuki és a Renault ki is lépett a piaci versenyből. 

Kínában már több C-V2X járművet is piacra dobtak, köztük a Great Wall Motor Haval HG-jét, a világ első 5G-s járművét is. Számítások szerint ez a típus nagy siker lesz, és a 2025-ös járművásárlások csaknem felét ez a modell fogja kitenni. 

A cikk szerzője Blősz Dalma.
 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Apáczai
2021. július 17. 15:39
Csak azt várom, hogy mikor kerülnek piacra a magyar 'Csonka'-autókm amik Kínát is kanyarban előzik majd.
matykox
2021. július 17. 15:37
Vazze, ezt a baszott markecing dumát! Sík hülye, aki ezt beszopja: "5G-s vezetési élményt" és más hasonló baromságokat! Ezért érdemes tönkretenni az autógyártást?
Esvány
2021. július 17. 15:37
Mindeközben a barom EU kivérezteti a német autógyártókat és mesterségesen hátrányos helyzetbe kényszeríti őket a belsőégésű motorok betiltásával vagy ellehetetlenítésével.
Camael
2021. július 11. 20:55
a forma 1 jutott eszembe erről a hírről, olyan most Kína mint amikor a versenyen feltartják az előzni kívánó autót, és amikor sikerül előznie úgy belehúz hogy eltűnik a látótérből... Kínának két problémát kell megoldania, egyik a csúcskategóriás procik a másik a vadászgépek nagyteljesítményű hajtóművének gyártása, amikor ezzel megvannak (a jelenleg futó ötéves tervükben benne van) átlépnek a világon
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!