Annak érdekében, hogy az ország a legtöbbet hozza ki Nessie legendájából, néhány éve Monster Marketing (Szörny Marketing) elnevezéssel ingyenes kurzust is indítottak az egyik skót egyetemen, ugyanis a helyiek felismerték, hogy a szörny a legfontosabb márkája a környék gazdaságának. Olyannyira, hogy nem telik el tíz nap anélkül, hogy a világ valamely médiumában ne tennének említést róla, a Google adatai szerint pedig havonta 200 ezren keresnek rá az interneten.
Valódi helyi innovációról van tehát szó, amellyel a vidéki Skócia is hozzáteszi a magáét a skót gazdaság bővüléséhez. Az év 365 napján jelen van, nincsenek fenntartási költségei, mégis a Coca-Colához hasonló globális márkává nőtte ki magát a Loch Ness-i szörny.
Teljesen mindegy, hogy létezik-e vagy nem, amíg pénzt hoz
– vélekednek helyi üzletemberek.
Egy tudománytörténész, Gareth Williams professzor egyébként könyvében arról ír, hogy a szörnyeteg egy jól megtervezett, tudatos PR akció csupán. A történetét az 1929-es gazdasági világválság után találta ki D.B. Gerahty, miután a helyi hoteltulajdonosok megbízták a környék turizmusának fellendítésével. Az is kiderült, hogy a kanadai Ogopogo legenda által inspirált nagy ötlet egy londoni kocsmában született meg, Gerahty pedig 150 fontot kapott érte. A jelenlegi számok ismeretében egyébként ez nem tűnik rossz befektetésnek, és akkoriban valószínűleg a válság hatásait is sikerült enyhíteni vele.