Burger Barna kiváló fotós volt, számos emlékezetes kiállítás és album fűződik a nevéhez. Két kiemelkedő könyve a Fej vagy írás – 92 íróportré és a Kékvándor című album, amelyben az Országos Kéktúrán rögzített képi benyomásait adta közre. Sokat dolgozott kortárs írókkal, köztük a szintén fiatalon elhunyt Kőrösi Zoltánnal, de Nádas Péterrel és Sajó Lászlóval is. 2007 körül e sorok szerzőjét is fotózta egy budapesti kávézóban. Alkatilag nehezen viselem az ilyesmit, de Barna olyan figyelmesen, empatikusan és kedvesen dolgozott körülöttem, hogy kezdeti feszélyezettségem hamar elmúlt. Aztán még néhányszor beszélgettünk az évek során. Utoljára már nagybetegen láttam, a Kékvándor című utolsó kiállításának megnyitóján, ahová meghívott zenélni.
Burger érzékeny, kivételes figyelemmel megáldott fotós volt, aki képes volt arra, amire csak kevesen: kihasítani egy látványból azt a részletet, ami univerzális jelentéssel bír.
Ezen a kiállításon különféle európai városokban készített fotói láthatók Rómától Marosvásárhelyig, Szófiától Budapestig. E városfotókból eredetileg könyv készült volna, de a terv már nem valósulhatott meg. Burger kortárs írókat kért fel, hogy egy-egy képhez írjanak szövegeket. Könyv nem lett (bár ki tudja, talán lehet még egyszer), lett viszont ez a kiállítás, és nagyon jó, hogy lett. Közhely (ettől még igaz, sőt), hogy egy város lényege, titokzatos egyénisége nem a leghíresebb látványosságain keresztül ragadható meg. Azok a giccsárusok standjaira valók.
Burger pontosan tudta ezt, és a városfotóin sosem látszik elsőre, hogy hol is készülhettek. Ennél jóval több látszik rajtuk.
Mélyebbre ás, azt ragadja meg, ami a legtöbbünk számára láthatatlan marad. Egy szinte banális látványból hozza a felszínre azt a többletet, amitől a képe műalkotássá válik. A mai képdömping idején látszik csak igazán, milyen fontos is ez a képesség, és milyen sokat vesztettünk azzal, hogy Barna már nincs köztünk. A kiállított képekhez olyan írók adtak szövegeket, mint Darvasi László, Dragomán György, Térey János vagy Tóth Krisztina. Az írások hol összeszikráznak a képpel, hol nem, de nem is ez a lényeg.