Bestseller lett a Mein Kampf digitális kiadásaiból – állítja Chris Faraone bostoni író és újságíró, aki szerint Adolf Hitler könyve annak köszönheti hirtelen jött népszerűségét, hogy a digitális változatot az érdeklődők anélkül olvashatják iPadjükön, hogy arról bárki tudna.
Faraone a Vocativ.com honlapon számolt be arról, hogy egyedül a nonprofit Internet Archívumról több mint százezren töltötték le a kötet több mint tucatnyi ingyenes angol nyelvű kiadását, miközben az Amazon.com internetes könyváruházban a könyv 99 centért (220 forintért) kapható verziója jelenleg listavezető a propaganda és politikai pszichológia témakörben, de az Apple áruházában is előkelő helyen szerepel.
Nagy-Britanniában a Mein Kampf e-könyves kiadásához 99 pennnyért (360 forintért) lehet hozzájutni az Amazon.co.uk online áruházban, amelyben az írás szintén a legnépszerűbb választások között szerepel a propaganda, a fasizmus és nácizmus, valamint a politikai tudományok és ideológiai bestsellerek kategóriában.
Faraone cikke szerint az egyik e–könyves változat kiadója, Michael Ford nagyszerűnek nevezte az eladásokat, ugyanakkor elismerte, hogy „erkölcsi dilemmát” jelentene a könyv komolyabb reklámozása, mert úgy érzi olyasmit ajánlana, amivel vissza is lehet élni. Ford úgy fogalmazott: nem propagálta különösebben a könyvet és elhatározta, hogy leginkább olyan érdeklődők körében terjeszti, akiket a valós történelmi és tudományos érdeklődés vezet.
A Mein Kampf nyomtatott forgalma elenyésző, Faraone szerint a könyv digitális feltámadása olyasmi, mint ami az olcsó romantikus regényekkel történt, amelyek olvasottsága e-könyves alakban szintén megnőtt. Nyilván senki sem akarja könyvesboltban megvenni, hazavinni, a nappalija polcára tenni, majd vállalni, hogy észreveszik, amint a metrón belemélyed, az e-könyves változattal viszont megteheti, hogy miután végigtanulmányozta, elpakolja egy dokumentumtárba vagy kitörli – elemezte a jelenséget az újságíró.