Megsérült, ezért nem tud többet repülni az Ingenuity minihelikopter a Marson

2024. január 25. 22:01

Ezzel az eredetileg mindössze 30 napra tervezett misszió csaknem három évet követően véget ért.

2024. január 25. 22:01

Nem tud többet repülni az Ingenuity minihelikopter a Marson, a héten a Földre küldött felvételeken ugyanis látszik, hogy több rotorlapát is megsérült egy leszállás során – ismertette csütörtökön a NASA amerikai űrkutatási hivatal.

A tájékoztatás szerint a minihelikopter ugyan még egyenesen áll és képes kommunikálni a földi irányítóközponttal, repülni azonban már képtelen. 

Ezzel az eredetileg mindössze 30 napra tervezett misszió csaknem három évet követően véget ért.

Az Ingenuity nevű minihelikoptert 2021 februárjában tette le a vörös bolygó felszínén a Perseverance marsjáró. A lítium-ion akkumulátorral meghajtott 1,8 kilogrammos eszköz volt az első légi jármű, amely egy másik bolygó felszínén emelkedett a levegőbe.

Üzembe helyezése óta a szélsőséges marsi körülményekkel dacoló Ingenuity a tervezett öt helyett 72 repülést hajtott végre.

(MTI)

Nyitókép: Handout / various sources / AFP

Ezt is ajánljuk a témában

Ezt is ajánljuk a témában

 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 84 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
falcatus-2
2024. január 27. 11:43
megjegyzem 82 millió zöldhasúba került annak a marsi szitakötő - játékszernek a kifejlesztése. Karigeriék a lánchídi felújítási panamában, csak kisinasok voltak az Ingenuity- dongó "átveréshez" képest.-
falcatus-2
2024. január 27. 11:30 Szerkesztve
iimre>>>falcatus-2:azzal basztatod a komment-társaidat, hogy bizonyítsák be (képletekkel!),..." aranyszívű felebarátom, hol kértem képleteket? Nincs a közelben egy óvó néni aki segítene nem csak az olvasásában, de az értelmezésben is? :) sorry egyébként meg elég lett lett volna egy analóg módon levezettt, és nagyon egyszerű felhajtóerő szükséglet számítás. Ez pedig egy középiskolás feladat lett volna (minden fizikai képlet nélkül is, sőt általános iskola 7- 8.osztály) Ha megvan a felhajtóerő, akkor egy laikus is tisztában lehet azzal, hogy ...az alább "villogó" fejlesztőcéges mérnök leht, hogy a portásfülkében dolgozik(neki is sorry) Már abból fél perc alatt ki lehet kalkulálni, amennyi adat itt felmerült alul,hogy ...mennyi az annyi? (:o( Nos?
falcatus-2
2024. január 27. 06:32
iimre>>>falcatus-2 2024. január 27. 01:12 Írjál nekik, biztosan szívesen elküldik Neked, ha sehogy sem találod meg a neten… :P..." pedig lázasan kerestem. Még mindig reménykedem, hogy Globalfake, aki állítása szerint egy fejlesztő cégnél az éceszgéber , vagy Aerion író-olvasó társunk aki szorosan nyomon követi a Mars felfedezését segít megvilágosodni. Önző módon hagynak tudatlanul meghalni.
falcatus-2
2024. január 26. 12:13
B_kanya 2024. január 25. 23:22 "falcatus-2 2024. január 25. 23:03 2./ a Mars légkörének sűrűsége századrésze a földi légkör sűrűségének." A gravitáció viszont kb egyharmada a földinek. A kis rotorok meg SOKKAL hatékonyabbak, mint a nagyok, ezért is használnak a drónok 4-6-tizensok rotort. .." és bumm! erre elküldtek egy db rotoros relatíve nagy lapátokkal. Nyilván oka van.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!