Volkswagen: Bezuhanhat az autóipar az EU-s CO2-kvóta miatt

2018. október 11. 21:34

Akár százezer állás is megszűnhet az autóiparban az új EU-s szén-dioxid-kibocsátási megállapodás miatt – mondta a német Volkswagen csoport vezetője.

2018. október 11. 21:34

Tömeges leépítéssel fenyeget az autóiparban az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről a környezetvédelemért felelős európai uniós szakminiszterek tanácsában kötött megállapodás – hangsúlyozta az ágazat legnagyobb európai szereplője, a német Volkswagen csoport (VW) vezetője egy csütörtöki nyilatkozatában.

Herbert Diess vezérigazgató a Süddeutsche Zeitung című német lapnak elmondta, hogy az ágazat számára továbbra is csak az lenne megfelelő, ha 30 százalékkal kellene csökkenteni az új autók kibocsátását 2030-ig a 2021-es szinthez képest.

Ezzel szemben a környezetvédelemért felelős tagállami miniszterek keddi tanácsülésükön 35 százalékos csökkentésről állapodtak meg, holott az autógyártás átalakítása a döntésből fakadó „sebességgel és kihatásokkal aligha menedzselhető” – húzta alá Herbert Diess.

Amennyiben a tanács, az Európai Bizottság és a 40 százalékos csökkentést sürgető Európai Parlament és soron következő egyeztetésein is 35 százalékos csökkentésről döntenek, a VW üzemeiben a munkahelyek nagyjából egynegyedét le kell építeni. Ez mintegy százezer állás megszűnését jelenti – mondta a társaság vezetője. „Egy ilyen iparág gyorsabban megzuhanhat, mint ahogy sokan hinni akarják" – hangsúlyozta Herbert Diess.

Angela Merkel német kancellár elfogadhatónak nevezte a miniszteri szintű megállapodást, egy szerdai nyilatkozatában azzal érvelt mellette, hogy megszünteti az autógyártókat fenyegető bizonytalanságot, és lehetőséget ad a célok későbbi módosítására, hiszen arról is szól, hogy 2023-ban felül kell vizsgálni a döntést.

Az ágazat érdekvédelmi szervezete, a német autóipari szövetség (VDA) szerint viszont a megoldás káros, mert a nemzetközi versenytársaknál rosszabb helyzetbe szorítja valamennyi európai gyártót.

A megállapodás egy „elszalasztott lehetőség a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésének gazdaságilag és technológiailag realisztikus szabályozására” – emelte ki a szervezet közleményében Bernhard Mattes, a VDA elnöke.

(MTI)

Összesen 20 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
józan paraszti ész
2018. október 12. 11:13
Milyen jó is lesz az autó széndioxid kibocsátásának csökkentése. Egy 80 kg- tömegű embert visz egy több mint 2000 kg tömegű elektromos autó, amihez az áramot, egy barnaszénnel üzemelő erőmű állítja elő, és, hogy mindenki tudja használni iszonyatos méretű elektromos hálózat kiépítésével juttatjuk el. Egy tankoló egység, aminél egy-egy autó fél napot áll, kiépítése meghaladja az autó árát. Amit az állam finanszíroz az üzemanyag fogyasztási adójával csökkentett bevételeiből. Azaz az támogatja az elektromos autózást, aki nem is ül bele. Több is volna, de nem folytatom. A politikus sosem gondolkodik, még a ciklus végéig sem, csak jófej akar lenni.
Vakfolt
2018. október 12. 10:51
Biztosan széndioxidról van szó? A benzin meg a gázolaj tökéletes égéskor vízzé és széndioxiddá ég el. Tökéletlen égéskor szénmonoxiddá, ami nagyon nem oké. Hogyan lehet csökkenteni?? Kevesebbet használjon? Gyártson az autó szénsavat? Itt valami nem kerek.
duzur
2018. október 12. 00:46
Jól néz ki egy rendszer, amiben azon kell siránkozni, ha egészségesebb környezetre szavaznak az illetékesek! De persze, hogy kinn van a vízböl a jó levegövel, az akinek emiatt nincs aztán betevö falatja! Csak nem a valós és vélt prioritások összekúszálása okozza ezt az abszurditást?.. Mert ugyebár az is tiszta haszon, minél többen sérülnek meg balesetekben, hisz az is sok munkahelyet biztosít...
a hun
2018. október 11. 22:59
Bezuhanhat(!) az autóipar a... CÍMADÓ! te zuhanj be-anyádba!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!