Rohamosan fogynak a BKV-sofőrök: intenzív toborzásba kezdenek

2023. március 29. 16:22

Csaknem száz buszvezetőt váltanak ki a besegítő, nem teljes munkaidős dolgozók.

2023. március 29. 16:22
null

Szedlmajer László, a BKV vezérigazgató-helyettese szerdán újságíróknak beszélt arról, hogy kiemelten kezelik a toborzást, mivel fokozódik a sofőrhiány a társaságuknál. Úgy fogalmazott, hogy a folyamatosan csökkenő létszám miatt előfordulhat, hogy 

„már nem tudjuk a feladatainkat elvégezni, ezért szeretnénk ezt megállítani, illetve visszafordítani”.

Leszögezte, intenzív toborzást végeznek, hiszen a 3-as metró átadását követően az autóbuszos pótlás nem szűnik meg, az 50-es és 56-os villamos vonalán nyáron kezdődő felújítások miatt továbbra is szükség lesz rájuk – írja az ATV. A trolik részlegén sem javul a sofőrhiány: az új járművel érkezésével az ágazat teljesítménye 13 százalékkal növekszik, így a létszámigény is nő.

– jelezte.

A vezérigazgató-helyettes tájékoztatása szerint a főállású teljes munkaidős autóbuszvezetők száma kevesebb, mint kétezer, a trolibuszvezetői létszám pedig 280. Hozzátette, hogy közel száz buszvezetőt váltanak ki a besegítő, nem teljes munkaidős dolgozók.

Megjegyezte, arról próbálják meggyőzni az érdeklődőket, hogy a korszerűsített járművek esetében a buszvezetői munka nők által is jól végezhető, ám arányuk a buszoknál három-, míg a troliknál nyolcszázalék. 

– közölte, majd azzal folytatta, hogy azonnali kezdéssel 60-70, de akár száz embert tudnak foglalkoztatni, hosszú távú munkalehetőséget ajánlanak, lakóhelyközeli munkavégzést, a gyakorlati idő elismerését, cafeteriát, ingyenes utazást a járataikon a hozzátartozóknak is, valamint munkásszállót.

Kijelentette, a minimális alapóradíj 2400 forint, a havi átlagjövedelem bruttó 730 ezer forint, de akár 850 ezer forint fölött is lehet. Utóbbi nem kiugró, a járművezetők 20-25 százaléka ennyit keres.

A nyitókép illusztráció. Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Összesen 66 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Ekrü
2023. március 29. 22:31
Talán nem kéne minden kettessel bukdácsoló idiótának finanszírozni az állami egyetemet a semmire sem jó büfé szakokra. De, igen, pár év múlva a "nem vagyok szülőgép" generáció bizony nagy sz@rban lesz...
Dugin
2023. március 29. 22:23
Kibaszott streszes meló, szar időbeosztás, kurva nagy felelőség. Manapság már kicsivel többet kapnak, de még mindig nem eleget. Egy vidéki volán járatot még csak csak elvinne az ember, de Bp-n dugóban araszolni tömöt buszokkal, idegbeteg utasokkal. De nyugatabbra is hiány van soförökből.
Dr. Greta Grünberg
2023. március 29. 20:39
A Willkommenskultur ezt a problémát is megoldja.
gacsat
2023. március 29. 19:09
Honnan a somból akasztanék le egy Ds jogosítványt?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!