Csaknem száz buszvezetőt váltanak ki a besegítő, nem teljes munkaidős dolgozók.
Szedlmajer László, a BKV vezérigazgató-helyettese szerdán újságíróknak beszélt arról, hogy kiemelten kezelik a toborzást, mivel fokozódik a sofőrhiány a társaságuknál. Úgy fogalmazott, hogy a folyamatosan csökkenő létszám miatt előfordulhat, hogy
Leszögezte, intenzív toborzást végeznek, hiszen a 3-as metró átadását követően az autóbuszos pótlás nem szűnik meg, az 50-es és 56-os villamos vonalán nyáron kezdődő felújítások miatt továbbra is szükség lesz rájuk – írja az ATV. A trolik részlegén sem javul a sofőrhiány: az új járművel érkezésével az ágazat teljesítménye 13 százalékkal növekszik, így a létszámigény is nő.
Világszerte elöregedő szakma a járművezetői, a BKV-nál az 51 éves átlagéletkorú vezetői csapat megtartása és fejlesztése szükséges”
– jelezte.
A vezérigazgató-helyettes tájékoztatása szerint a főállású teljes munkaidős autóbuszvezetők száma kevesebb, mint kétezer, a trolibuszvezetői létszám pedig 280. Hozzátette, hogy közel száz buszvezetőt váltanak ki a besegítő, nem teljes munkaidős dolgozók.
Megjegyezte, arról próbálják meggyőzni az érdeklődőket, hogy a korszerűsített járművek esetében a buszvezetői munka nők által is jól végezhető, ám arányuk a buszoknál három-, míg a troliknál nyolcszázalék.
A toborzás és képzés folyamatos, az idei bérfejlesztés 16 százalék”
– közölte, majd azzal folytatta, hogy azonnali kezdéssel 60-70, de akár száz embert tudnak foglalkoztatni, hosszú távú munkalehetőséget ajánlanak, lakóhelyközeli munkavégzést, a gyakorlati idő elismerését, cafeteriát, ingyenes utazást a járataikon a hozzátartozóknak is, valamint munkásszállót.
Kijelentette, a minimális alapóradíj 2400 forint, a havi átlagjövedelem bruttó 730 ezer forint, de akár 850 ezer forint fölött is lehet. Utóbbi nem kiugró, a járművezetők 20-25 százaléka ennyit keres.
A nyitókép illusztráció. Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd