Másodszor: a tomizmus racionálisan igazolja a tekintélyt, a tanárok és a hagyomány múltbéli mestereinek tekintélyét. Minthogy a tekintély ezen formái szükségesek ahhoz, hogy a kutatásban előrehaladjunk, ezért racionálisan alátámasztottak. Szóval a felvilágosult értelmiségiek állításaival (sapere aude) és a professzoraik számonkéréseit elutasító ’68-os posztmodern radikálisok felfogásával szemben MacIntyre megvédi a kutatás hagyományainak tekintélyét.
De MacIntyre még ennél is tovább megy. Úgy érvel ugyanis, hogy a katolikus tomista hagyomány sikere azon múlik, hogy megmarad-e realistának és teistának, azaz megmarad-e a metafizikáról és természetes teológiáról alkotott, alapvető meggyőződésénél. Ehhez hasonlóan MacIntyre nem csak a tekintély racionalitását védi meg, hanem még a racionalitással kapcsolatos augusztiniánus álláspontot is megvédi, kivált ami az egyházi tekintélyt illeti. Megjegyezvén, hogy az ész véges – mindig hajlamos félrevezetni a büszkeség és más vétkek eredményeképpen – MacIntyre amellett érvel, hogy az egyházi tekintély fontos szerepet játszott a tomizmus történetében, azáltal előmozdítva a kutatást, hogy biztosította ezen hagyomány követőinek elkötelezettségét saját alapvetéseikhez. (…)
Kétségtelen, hogy Dreher és más konzervatív kommentárok MacIntyre művének fontos pontjairól feledkeznek meg, és az ignorált részek pont Dreher saját elképzeléseihez járulnának hozzá jelentősen. Ha MacIntyre-nek igaza van, akkor az az identitás, amit Dreher meg szeretne erősíteni, s aminek fontos része az ortodoxia, a hagyományos erkölcs és kultúra, nem érhető el anélkül, hogy sokkal mélyebben beleásnánk magunkat a helyi közösségépítésbe. MAcIntyre fenntartja, hogy ennek a közjóra, nem pedig valamilyen szektariánus célra koncentráló szekuláris projektnek kell lennie. Habár van pár utalás ezügyben a kötetben, a The Benedict Option számos fontos kérdést még csak fel sem tesz. S ami még rosszabb: nem szolgál pozitív megközelítéssel azt a szekuláris közjót tekintve, ami szükségszerűen a családok és vallásos gyülekezetek virágzása mögött áll (márpedig ez a kötet fő témája). Dreher bizonnyal állíthatja, hogy nem ez volt a fő célja a könyvével, de ha MacIntyre-nek igaza van, nem választhatjuk el egymástól az egy bizonyos vallási hagyományban való nevelkedést a közösségi élet világiasabb szükségleteitől.