Köves Slomó, az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség vezetője, még az említett cikk előtt írt a témában, azt emelve ki, hogy mára ez az egész voltaképpen érdektelenné vált.
„(…) nincs az ügynek sem politikai súlya, sem politikai tétje; nem lehetett a kortárs politikai diskurzusok, dichotómiák, szembenállások regisztereiben elhelyezni. (…) A politikai antiszemitizmus ügyének rendszerváltás utáni legkarakteresebb képviselőjének, szimbólumának rehabilitációjára tett kísérlet (…) egyenlő mértékű érdektelenséget vált ki zsidókból és nem zsidókból. Létrejött egy olyan társadalom-lélektani szimmetria, amelyben már nincs szükség érzékenységek versenyére.”
És valóban úgy tűnik, nem lett belőle komoly polémia. Magyar Péter egy-egy random szereplése termékenyebb visszhangot vet.
Az ellenzéki véleményvezérek is érzik, hogy a Csurka-ellenesség nem elég erős hívószó, az nem hozna a konyhára szavazókat.
(Ahogyan egyébként Budaházyék kegyelméből sem csináltak a baloldalon ügyet, tudván, hogy elvesztenék a szimpátia-versenyt, míg az ismeretlen pedofilba belebuktatták a köztársasági elnököt.)
„Se nem jobb, se nem bal – keresztény és magyar”, fogalmazta meg író létére kicsit döccenősen, de tartalmilag pontosan Csurka a filozófiáját, megpróbálván kivonni a legfontosabb identitásképző elemeket a napi megosztó politikai csatározásokból.
Ez, kár lenne tagadni, nem idegen a jelenlegi kormánypártok szavazóbázisának világképétől.
Az ezt hitelteleníteni próbáló kísérletek, amelyek csurkistákról, orbánistákról beszélnek, lekezelő módon feltételezik, hogy itt egy vezért követnek valamiféle elbódított, elvtelen tömegek. Valójában azt követik, aki megfogalmazza az érzéseiket, értékeiket, és képviseli az érdekeiket. Ez a tömeg nem fideszes, miépes, csurkista vagy orbánista, hanem „keresztény és magyar”, akik egy bő ezeréves identitás kontinuitására építenek. Ezért Csurka „rehabilitációja” nem egy személy megdicsőülése, hanem annak felismerése, hogy – a politikai harcokban elkövetett tévedései és hibái ellenére –
nem csak annak az ötszázaléknyi egykori miépesnek vállalható, hanem szélesebb körben is.
És persze ne feledjük, hogy vannak olyan személyek, eszmék, amelyek teljesen vállalhatatlanok, és vannak, amelyek csak bizonyos szubkultúrák számára azok. A nemzeti emlékezet valamiképpen viszonyul ezekhez, s ez sokszor évtizedek vagy évszázadok alatt tisztul le. Az senki előtt sem kérdéses, hogy Batu kán vagy IV. Béla, esetleg Batthyány vagy Haynau, de itt-ott még dúlnak a szellemi harcok (legfrissebben lásd például a Horn Gyula vs. pesti srácok-affért).