Nyitókép: MCC
Az MCC Feszt pénteki napján tartott kerekasztal-beszélgetést Világi Oszkár, a MOL-csoport vezérigazgató-helyettese, Mátrai Károly, az MVM Csoport vezérigazgatója és Orbán Gábor. a Richter Gedeon vezérigazgatója. A téma nem volt más, mint hogy egy vállalat vajon mikor éri el növekedési korlátait egy adott ország határain belül, hogyan lehet ezeket a jeleket észrevenni és azonosítani.
A beszélgetés során a cégvezetők elárulták, milyen szükséges és elégséges feltételei vannak egy sikeres külföldi piacra lépésnek, befektetésnek, cégvásárlásának és mennyire aktívak a magyar vállalatok a külföldi piacokon. Megtudtuk többek között azt is, van-e kiemelt jelentősége a Kárpát-medencének a magyar cégek piacra lépése, kifektetése szempontjából. Orbán Gábor szerint a Richter Gedeon Nyrt. vezetője szerint a gyógyszeripar nem olyan szektor, mint mondjuk az energiaipar, ahol pár cég leuralja az szektort, náluk több a versenyző, ráadásul
a magyar piac telített, muszáj terjeszkedni világszinten.
Mátrai Károly arról beszélt, hogy cége erős hazai fejlődésen ment keresztül az elmúlt tíz évben, óriásira nőttek itthon, hiszen az MVM a hazai termelés gerincét adja a villamosenergia-szektornak. Mint mondta, az MVM a teljes hazai fogyasztás 40 százalékát termeli, egyértelműen meghatározó szereplő lett a magyar piacon. Szavai szerint az MVM életében 2020 volt egy kiemelt év, ugyanis ekkor kezdett az MVM külföldre is, először Csehországba terjeszkedni.