Vitézy programjának éppen ez a lényege. A város egyes elemeinek, vagy akár egész Budapestnek a fejlesztésére az elmúlt évtizedekben rengeteg terv született az egészen apró részletekre koncentrálóktól a komplex, monstre rekonstrukciós álmokig. Az ötös metrót – az északi és déli HÉV-ek összekapcsolását, aminek első üteme, hogy a déli vonalakat a föld alatt elviszik a Kálvin térig – már a rendszerváltás előtt kitalálták, de az évtizedes álom még napjainkban is kampánytéma lehet. Tarlós István idején kezdték meg a közösségi közlekedés járműveinek nagyarányú felújítását, amit nem kérdés, hogy valamennyi jelölt folytatna. A 2019 óta regnáló vezetés pedig kétségkívül túltett minden korábbin a zöldítés területén, hogy csak néhány példát említsünk, de a felsorolást napestig lehetne folytatni. Számos programpont tekintetében lehet az az érzésünk, hogy Vitézy annyit ígér: ez jó, és én másokkal ellentétben meg is csinálom.
Az örök kérdés viszont ott settenkedik a háttérben, miszerint: na de miből?”