Nyitókép: Mandiner / Ficsor Márton
A kar indításának bejelentése óta kapnak hideget-meleget. Az egyik legforróbb ügy a józsefvárosi ingatlanoké: egyes kerületi politikusok elvett gimnáziumi épületről, utcára tett lakókról és méltánytalan eljárásról beszélnek a médiában. Mi történik a Józsefvárosban?
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Nemeskürty István Tanárképző Kar létrehozásával megújulnak az állami tulajdonba és az egyetem használatába kerülő épületek a Józsefváros frekventált részén. Ez azt jelenti, hogy a rendkívül rossz állapotú ingatlanokban jönnek majd létre a kar tantermei, irodái, és ott alakítjuk ki a kollégiumi kapacitást. Mindez a városrész további rehabilitálását segíti elő, növelve a környékbeli ingatlanok értékét. Tulajdonképpen folytatjuk az egyetem lassan évtizedes hivatását: a Ludovika Campus és környezete fejlesztését, biztonságossá tételét. A kerület rehabilitálására végzett munkának, fejlesztéseknek elsősorban a lakosok élvezhetik az eredményeit. Szeretnék mindenkit megnyugtatni, a kampuszbővítés során mind a hatályos, mind az Országgyűlés előtt lévő jogszabály értelmében minden érintett lakos méltányos bánásmódban részesül, senki nem kerül utcára.
A kampuszbővítés során minden érintett lakos méltányos bánásmódban részesül, senki nem kerül utcára”
Folytatnám egy szintén gyakori felvetéssel a leendő tanárképző kar kapcsán: elitképző lesznek?
Ha a kérdés arra irányul, hogy csak a tehetősebb családok gyermekei járnak-e majd ide, azt egyértelműen cáfolni tudom, hiszen az NKE hallgatói is különböző társadalmi háttérből érkeznek.
A szociálisan hátrányos helyzetű, illetve a Kárpát-medence távolabbi szegletéből származó hallgatókat kollégiumi ellátással támogatjuk, s általánosságban valamennyi hallgatót érintő ösztöndíj-lehetőségekkel is készül az egyetem, hogy a tanárképzésben részt vevő fiatalok kizárólag a mesterség elsajátítására koncentrálhassanak. Ha a kérdést úgy értjük, hogy a középiskolából a lehető legjobb tudással kikerülő, elhivatott fiatalokat várjuk-e, természetesen igen, minden egyetem erre törekszik. Amennyiben az oktatás minőségére céloznak azzal, hogy „elitképző”, azt is mondhatnám, megtisztelő, hogy látatlanban is ilyen magas nívót várnak tőlünk – a meglévő képzéseinket is dicséri ez, és tényleg az a törekvésünk, hogy a legjobb minőségben tanítsuk a hallgatókat, a legnagyobb hozzáadott értéket nyújtva. Ami pedig az innen kikerülő tanárok elhelyezkedését illeti: a gyakorlatorientált képzés biztosítani fogja a kifogástalan munkához szükséges tudást és pedagógiai felkészültséget valamennyi típusú és helyzetű iskolában. A jövőben az országban mindenhol lehet majd az NKE-n végzett tanárokkal találkozni, s meggyőződésünk, hogy mindenütt példaként tekintenek majd rájuk.